ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
עקביה כתב:תמיד יהיו יהודים רבים שאינם יכולים להיכנס להר הבית מחמת טומאה, אלה יתפללו מן הסתם בכותל המערבי.
מה שנכון נכון כתב:ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
יותר מכל בית כנסת רגיל (או עכ"פ שיש בו כמה מנינים)?
ש. ספראי כתב:מה שנכון נכון כתב:ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
יותר מכל בית כנסת רגיל (או עכ"פ שיש בו כמה מנינים)?
כך היתה משמעות דבריו. הוא ציין לר"נ מברסלב שהתפלל שם ולעוד גדולים. אולי האוה"ח. (אינני זוכר. זה היה לפני 18 שנה בערך...).
ש. ספראי כתב: מרן הגרח"ק השיב: נזכה ונראה...
עקביה כתב:תמיד יהיו יהודים רבים שאינם יכולים להיכנס להר הבית מחמת טומאה, אלה יתפללו מן הסתם בכותל המערבי.
הכהן כתב:עקביה כתב:תמיד יהיו יהודים רבים שאינם יכולים להיכנס להר הבית מחמת טומאה, אלה יתפללו מן הסתם בכותל המערבי.
תמיד יהיו זבים ומצורעים רבים?
עקביה כתב:הכהן כתב:עקביה כתב:תמיד יהיו יהודים רבים שאינם יכולים להיכנס להר הבית מחמת טומאה, אלה יתפללו מן הסתם בכותל המערבי.
תמיד יהיו זבים ומצורעים רבים?
תמיד יהיו בעלי קרי ונדות. מצורעים אינם רשאים להיות בתוך ירושלים.
מן השורה כתב:כמדומה לעתי"ל יחזרו כמו קודם החטא, ותיפסק הקללה של דם נדות. [שהוא א' מי' קללות שנתקללה האשה]. מ"מ יהיו יולדות.
מה שנכון נכון כתב:איך מוכח מזה ש"שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו".
ייחסו למקום חשיבות בגלל מסורת היחוס לאליהו, ולא בגלל שהיה זה מקום שהתפללו בו.
לעומקו של דבר כתב:מה שנכון נכון כתב:איך מוכח מזה ש"שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו".
ייחסו למקום חשיבות בגלל מסורת היחוס לאליהו, ולא בגלל שהיה זה מקום שהתפללו בו.
ברור, בגלל שאליהו התפלל בו זה מקום מיוחד.
וממש כבית השונמית.
[/quote]מה שנכון נכון כתב:ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
כך היתה משמעות דבריו. הוא ציין לר"נ מברסלב שהתפלל שם ולעוד גדולים. אולי האוה"ח. (אינני זוכר. זה היה לפני 18 שנה בערך...).
ייחסו למקום חשיבות בגלל מסורת היחוס לאליהו, ולא בגלל שהיה זה מקום שהתפללו בו.
צביב כתב:מה שנכון נכון כתב:ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
כך היתה משמעות דבריו. הוא ציין לר"נ מברסלב שהתפלל שם ולעוד גדולים. אולי האוה"ח. (אינני זוכר. זה היה לפני 18 שנה בערך...).
ייחסו למקום חשיבות בגלל מסורת היחוס לאליהו, ולא בגלל שהיה זה מקום שהתפללו בו.
כיון שציין למוהר''ן מברסלב, כנראה משום דבריו בשיחות הר''ן, ששם התפלל אליהו תמיד,
( ובזה זכה למה שזכה)
צביב כתב:טעיתי בשם הספר, וזה נמצא בהקדמת השתפכות הנפש, ובספר כוכבי אור ( ברסלב) חלק ראשון אות כ''ג.
מה שנכון נכון כתב:ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
יותר מכל בית כנסת רגיל (או עכ"פ שיש בו כמה מנינים)?
איש גלילי כתב:מה שנכון נכון כתב:ש. ספראי כתב:הגר"מ גרוס אמר לי פעם שמערת אליהו הנביא נחשבת כמקום תפילה מסוגל, מסיבה זו.
יותר מכל בית כנסת רגיל (או עכ"פ שיש בו כמה מנינים)?
כמו בית כנסת עתיק שיש בו תפילה של יהודים משנים רבות.
מה שנכון נכון כתב:יש מקור שביהכנ"ס עתיק עדיף על בהכ"נ שמתפללים בו עשר שנים למשל?
אם זה בהכ"נ עתיק, [ואכן ככה"נ הליכה למערת אליהו קיימת כמה מאות שנים, (המערה מוזכרת כבר במסעות ר' בנימין)], למה הסיבה שהיתה להם לבחור מלכתחילה במקום זה כמקום תפילה אינה טובה גם היום?
ואם מקורו של רמ"ג הוא מאגרת בן לויתו של האוה"ח, שם מבואר באר היטב שהמעלה היא השייכות לאליהו. [ומסתבר שכך התכוין הרמ"ג, ולא כפי שהובאו דבריו כאן בהתחלה].
ש. ספראי כתב:האם ידוע לכם האם לכותל המערבי יהיה משמעות מיוחדת לאחר בניית בית המקדש?
האם תהיה בו השראת השכינה מיוחדת?
גבול ים כתב:האם בין חורבן בית ראשון לבניין בית שני הייתה איזו חשיבות לכותל המערבי ? ואם כן מדוע לא נמשכה חשיבות זו בימי בית שני.
ב. קדושת הכותל המערבי היא מלבד היותו מקום תפילה, וגם החלקים שאין רגל יהודית פוקדתם הרי הם בקדושת הכותל המערבי, ואם כן השאילה בעינה עומדת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים