גם זהו המקום לחזור ולהעיר על המנהג הפסול והמגוחך של החדר יחוד, וכבר דשו בו רבים,
ומרן זיע"א התריע נגדו כמה פעמים, וכל בר דעת יבין לבד כמה וכמה מכשולות שיש במנהג
זה, ולא כאן המקום לפורטם, אך דיינו שזו היתה דעת מרן זיע"א בכדי שנלך בארחותיו ללא
שום זיז וזיע.
...וכשמגיע הקור אל המעלה האחרונה, נפסקת פעולת החשמל באופן אוטומטי, וכשהאויר הקר הולך ומתמעט במשך הזמן איזה מעלות, פועל שוב החשמל באופן אוטומטי ומגביר את הקור עד למעלה האחרונה. ובכן בעת פתיחת המקרר כדי להוציא ממנו את המאכלים, הקור הפנימי מתפרץ ויוצא החוצה, ויורד איזה מעלות, ונמצא כי הפותח גורם שהמנוע החשמלי יפעול מחדש, להזרים זרם חשמלי, כדי להשיב את הקור לאיתנו וגורם הבערה בשבת. יתר על כן, פעמים הרבה שמתעורר כח החשמל מיד עם פתיחתו, ע"י יציאת האויר הקר לחוץ, ונמצא מבעיר חשמל בשבת.
...והוא במלאכה דרבנן בהגברת זרם, שאינו יוצא אש מפעולה זו, אלא הגברת זרם שאינה אלא מדרבנן...
אורח24 כתב:זוהי דעת החיי אדם..עליו תלונותיך ולא על הרב. ועיין מה שכתב שזה לא נחשב מעשה ממש כיוון שרק מוציא כדי להפשיר ולא מחמם ממש על הפלטה.
יעקובי כתב:גם עצם ההסבר שלא נח לו בזה שנושא בעול הוצאות החשמל בהפעלתו מחדש, הוא דבר מתמיה לחלוטין, והעצה היעוצה לאדם זה שינתק לגמרי המקרר מהחיבור לחשמל, וכך לא יצטרך לשאת כלל בעול הוצאות מיותרות אלו. אלא על כרחך פשיטא ופשיטא דניחא וניחא ליה שהכל יעבוד ויפעל כשורה באופן התקין והראוי, ויעשה המקרר מלאכתו נאמנה בקירור המאכלים ושמירתם ע"י צריכת זרם החשמל (בהפעלת הפותח!), ותול"מ.
מצוה לפרסם שמרן אאמו"ר מחמיר בכמה וכמה דברים שכתב להקל, וכגון, מעולם לא פתח בעצמו פריז'דר בשבת, ומצוה על קטנים לפתוח לו, אע"פ שכתב להקל עפ"ד התוס' ועוד פוסקים.
יוסף משה כתב:לכ' הפריז על המידה במה שהתיר להניח תבשילים על הפלאטה ביו"ט ראשון בשביל סעודת יו"ט שני. עי' רמ"א או"ח תק"ב:א שאסר אפילו לכסות האש בשביל יו"ט שני למרות שבלי זה לא "יהא האש שמור לו למחר" כלשון המשנ"ב.
יעקובי כתב:ראיתי מה שכתב בהיתר פתיחת מקרר בשבת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים