וְגַם אֶת מַעֲכָה אִמּוֹ וַיְסִרֶהָ מִגְּבִירָה אֲשֶׁר עָשְׂתָה מִפְלֶצֶת לָאֲשֵׁרָה וַיִּכְרֹת אָסָא אֶת מִפְלַצְתָּהּ וַיִּשְׂרֹף בְּנַחַל קִדְרוֹן:
וְעַתָּה שְׁלַח קְבֹץ אֵלַי אֶת כָּל יִשְׂרָאֵל אֶל הַר הַכַּרְמֶל וְאֶת נְבִיאֵי הַבַּעַל אַרְבַּע מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים וּנְבִיאֵי הָאֲשֵׁרָה אַרְבַּע מֵאוֹת אֹכְלֵי שֻׁלְחַן אִיזָבֶל:
וַיָּשֶׂם אֶת פֶּסֶל הָאֲשֵׁרָה אֲשֶׁר עָשָׂה בַּבַּיִת אֲשֶׁר אָמַר ה' אֶל דָּוִד וְאֶל שְׁלֹמֹה בְנוֹ בַּבַּיִת הַזֶּה וּבִירוּשָׁלִַם אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אָשִׂים אֶת שְׁמִי לְעוֹלָם:
מה שנכון נכון כתב:וכמעט מקרא מפורש הוא בדברים טז,כא לא תטע לך אשרה כל עץ, וע"ש ברמב"ן. (אף שלא מדובר שם בע"ז, פירוש המילה שווה).
איש גלילי כתב:מה שנכון נכון כתב:וכמעט מקרא מפורש הוא בדברים טז,כא לא תטע לך אשרה כל עץ, וע"ש ברמב"ן. (אף שלא מדובר שם בע"ז, פירוש המילה שווה).
משם משמע שאשרה הוא אילן מסויים, שהרי אומר אשרה, וחוזר לרבות כל עץ.
שמואל דוד כתב:עיין רש"י בבא קמא דף צא:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים