ידועה השאלה דאם בסו"מ נידון ע"ש סופו היה לו להתחייב בסייף ולא בסקילה (דהרוצח דינו בסייף).
ובדעת זקנים מבעלי התוס' מת' וז"ל : "נראה לומר מדכתיב איננו שומע בקול אביו ובקול אמו והוי כמו מקלל אביו ואמו שהוא בסקילה שנא' אביו ואמו קלל דמיו בו".
וצ"ע דא"כ אין הוא נהרג ע"ש סופו אלא כבר עכשיו הוא מחוייב סקילה מדין מקלל? ואם כוונתם שבסוף הוא יקלל ממש הרי זה לא נכתב בדברי הגמ' דבדברי הגמ' נכתב דעבירת העתיד שהוא יעבור היא מלסטם את הבריות (ויהרגם).