הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ה' נובמבר 03, 2016 12:00 am
יש דעה, (כמדומני מרעק"א) שבאמירת: "גוט שבת" או "שבת שלום" מקיימים המצוה לקדש השבת בדברים, שיזכיר בדיבור את יום השבת.
ולפי"ז אפשר לבאר, שאף אם יש עניין מיוחד באמירת "שלום", אך בשבת ויו"ט העדיפו לברך את חבירו ולהזכיר עניינו של יום לקיים מצוות קידוש, ואף שאת עיקר מצוות קידוש מקימיים כתקנת חכמים על הכוס, מ"מ יש בזה תוספת למצווה, בכל דיבור שמזכיר שבת או יום טוב.
אך זה לא יבאר מדוע בר"ח מברכים "גוט חודש".
ואולי מפני שכל המועדים יש בהם סגוליות מיוחדת.
על שבת אומר הזוה"ק "כל ברכאן דלעילא ולתתא ביומא שביעא תליין", וכן כל יום טוב מאיר לכל השנה את הארתו המיוחדת, וכל ר"ח מאיר לכל החודש.
ולכן מעדיפים לברכו בברכה כוללת וחשובה יותר, מאשר סתם ברכת שלום.
ויוצא כוונה אחרת בברכה, לא מברכים רק - שיהיה לך יום זה שהוא יום השבת יום טוב. וכמו שיגידו שיהיה לך יום ראשון טוב.
אלא שיהיה לך את "ברכת השבת" המיוחדת, ועוד שהשפעתה היא לכל השבוע.