מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מי כבר שמע זאת?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מצליח
הודעות: 539
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי מצליח » ו' נובמבר 18, 2016 12:04 am

בגליון של הגאון רבי מאיר מאזוז המצורף בהערה 13 כתוב לאמור:

לאט לאט הם מתחילים להבין את זה, כי הם רואים שיש" מוות קליני "ויש "גלגול, ובהתחלה
הם לא היו מאמינים בגלגול עד שהתברר להם שזה קיים, ורק לפני חודש בערך פורסם על אדם אחד
שקיבל מכה בראש והיה בלי הכרה, ולקחו אותו וטיפלו בו ואחרי כמה שבועות חזר להכרה שלו,
אבל הוא התחיל לדבר בשפה אחרת, כלומר לפני כן דיבר אנגלית ועכשיו התחיל לדבר ספרדית!
ומתי הוא למד ספרדית? והרי היה בלי הכרה, וכי למעלה בשמים יש שיעור ללימוד ספרדית? אלא
אין פירוש אחר ועל כרחך שהאדם הזה בגלגול שעבר היה מדבר ספרדית, ובגלגול הזה שפת-האם
שלו היתה אנגלית, אבל כשהמח שלו השתגע אז הוא נזכר במח שעבר והתחיל לדבר ספרדית. אז
אם יש גלגול בודאי שיש השארת הנפש.
קבצים מצורפים
37-פרשת וירא תשעז.pdf
(1.88 MiB) הורד 300 פעמים

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי יאיר » ו' נובמבר 18, 2016 12:07 am

וכי זה יעזור?

הרי אפילו המשומד יוסי שריד שר"י סיפר על המוות קליני שחווה אבל המשיך לא להאמין...

מצליח
הודעות: 539
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי מצליח » ו' נובמבר 18, 2016 12:13 am

מענין לענין שלא באותו ענין, שמעתי אמרה יאה טעם לשבח למה בהפטורתא דנן פ' וירא מסיימין הספרדים באמצע הסיפור שהלכו לאלישע והאשכנזים מסיימין רק אחרי הנס, כי הספרדים באמונת חכמים המובהקת שלהם די לספר שהלכו לחכם, ומשם והלאה לא מעניין כי בודאי נעזר מאחר שהלך לחכם, משא"כ האשכנזים רוצים לראות מה יפול בסופו של דבר....

שלמה בן חיים
הודעות: 555
הצטרף: ה' מרץ 10, 2016 12:42 am

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי שלמה בן חיים » ו' נובמבר 18, 2016 12:31 am

מצליח כתב:מענין לענין שלא באותו ענין, שמעתי אמרה יאה טעם לשבח למה בהפטורתא דנן פ' וירא מסיימין הספרדים באמצע הסיפור שהלכו לאלישע והאשכנזים מסיימין רק אחרי הנס, כי הספרדים באמונת חכמים המובהקת שלהם די לספר שהלכו לחכם, ומשם והלאה לא מעניין כי בודאי נעזר מאחר שהלך לחכם, משא"כ האשכנזים רוצים לראות מה יפול בסופו של דבר....

לא ראוי לכתוב דברים כאלו. מנהג האשכנזים יסודו בהררי קודש, ובדיחה זו שכתבת עליה 'אמרה יאה טעם לשבח', נאמרת על גדולי אשכנז. כשאתה אומר בדיחה כזו תחשוב שאתה אומר אותה על מנהגים שיסדום המהרי"ל המהר"ם פדאווה המהר"י מינץ הרמ"א ועוד ועוד. וממילא מי שאומר בדיחה כזו צריך לומר עליו עפרא לפומיה ולא אמרה יאה וטעם לשבח.

מצליח
הודעות: 539
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי מצליח » ו' נובמבר 18, 2016 12:37 am

כנראה לא הבנת שהטעם לשבח אינו על מנהג אשכנז, מנהג אשכנז אינו צריך לשום טעם מיוחד, מאחר שהם פוסקים ההפטורה אחר גמר הסיפור.
וגם יש חסרון הבנה מצידכם שהאומר אימרא יפה עדיין אינו ראוי לומר עליו 'עפרא לפומא'

שלמה בן חיים
הודעות: 555
הצטרף: ה' מרץ 10, 2016 12:42 am

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי שלמה בן חיים » ו' נובמבר 18, 2016 12:50 am

אוי באמת, מודה ועוזב ירוחם. טעית ואפשר לך לחזור בך. לא ראוי לומר בדיחות כאלו. ובזה תם ונשלם הסיפור ושום הסבר לא יצדיק שום דבר.

עקביה
הודעות: 5513
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי עקביה » ו' נובמבר 18, 2016 1:01 am

מצליח כתב:בגליון של הגאון רבי מאיר מאזוז המצורף בהערה 13 כתוב לאמור:

לאט לאט הם מתחילים להבין את זה וכו'

לא כ"כ כדאי להסתמך על סיפורים מסוג זה כדי לשכנע או להשתכנע באמיתת היהדות.
אפשר להיזכר בשני סיפורי דיבוק מפורסמים שאירעו בשנים האחרונות וטופלו ע"י מגרש דיבוקים מנוסה, ולאחר מכן התבררו כהצגה. או אותו בעל תשובה שסיפר שחזר בתשובה לאחר שמלאך נקלט בעדשת מצלמת האבטחה שבמשרד עורכי הדין שלו, ולאחמ"כ הוברר שאותו אפקט ממש מושג כאשר חרק קטנטן מעופף סמוך מאד לעדשת המצלמה, כך שאין כל עדות לכך שהיה זה דווקא מלאך...

ראיות מסוג זה היו טובות טרם עידן האינטרנט. כיום מומלץ לוותר עליהן ולחפש טובות יותר.

מצליח
הודעות: 539
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

Re: מי כבר שמע זאת?

הודעהעל ידי מצליח » א' נובמבר 20, 2016 9:20 pm

שלמה בן חיים כתב:
מצליח כתב:מענין לענין שלא באותו ענין, שמעתי אמרה יאה טעם לשבח למה בהפטורתא דנן פ' וירא מסיימין הספרדים באמצע הסיפור שהלכו לאלישע והאשכנזים מסיימין רק אחרי הנס, כי הספרדים באמונת חכמים המובהקת שלהם די לספר שהלכו לחכם, ומשם והלאה לא מעניין כי בודאי נעזר מאחר שהלך לחכם, משא"כ האשכנזים רוצים לראות מה יפול בסופו של דבר....

לא ראוי לכתוב דברים כאלו. מנהג האשכנזים יסודו בהררי קודש, ובדיחה זו שכתבת עליה 'אמרה יאה טעם לשבח', נאמרת על גדולי אשכנז. כשאתה אומר בדיחה כזו תחשוב שאתה אומר אותה על מנהגים שיסדום המהרי"ל המהר"ם פדאווה המהר"י מינץ הרמ"א ועוד ועוד. וממילא מי שאומר בדיחה כזו צריך לומר עליו עפרא לפומיה ולא אמרה יאה וטעם לשבח.

כעת מצאתי מי שאומר הבדיחא הזאת
viewtopic.php?p=314088#p314088


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 378 אורחים