הודעהעל ידי דב בער » ה' אוגוסט 01, 2013 9:38 pm
בגיטין דף נ"ד מבואר באחד שאמר ס"ת שכתבתי אזכרות שבו לא היו לשמן, והשיב לו רב אמי אמר ליה נאמן אתה להפסיד שכרך ואי אתה נאמן להפסיד ספר תורה. ומפשטות דברי הגמ' מבואר שאינו חייב לשלם מה שהפסידו שעכשיו לא יוכל להשתמש בס"ת זה, וקשה שהרי אדם נאמן על עצמו לחיובו ונאמין לו שהזיק את הס"ת. ואין לומר שזה היזק שאינו ניכר, [אף שיש לדון בזה אם נחשב אינו ניכר], שעדיין קשה דמזיד חייב גם בהיזק שאינו ניכר