האם מצאנו במקורות קדומים שדוד המלך כונה בשם אדון המלכים?
אני מצאתיו בספר עקדת יצחק לר' יצחק ערמאה.
ואני מחפש לו מקור קדמון מנין לקחו?
הוה אמינא כתב:מסתמא בדימוי לתואר מרע"ה שנקרא "אדון הנביאים", אף שאיננו אדונם, אלא הגדול שבכולם.
פשוט שדהמע"ה הוא הגדול שבמלכים, ראשון למלכי ישראל משבט יהודה, וכל מלכות זרעו זה מחמתו, כולל משיח שיבב"א. ואי"צ לפנים
אברמוב כתב:הוה אמינא כתב:מסתמא בדימוי לתואר מרע"ה שנקרא "אדון הנביאים", אף שאיננו אדונם, אלא הגדול שבכולם.
פשוט שדהמע"ה הוא הגדול שבמלכים, ראשון למלכי ישראל משבט יהודה, וכל מלכות זרעו זה מחמתו, כולל משיח שיבב"א. ואי"צ לפנים
אין הנידון דומה לראיה
שמשה רבינו ע"ה דרגת נבואתו הייתה בענין אחר שראה באספקלריא המאירה ולפיכך נקרא "אדון הנביאים" אף לנביאים שהיו לפניו (ועי' דרשות הר"ן הדרוש החמישי)
אבל דוד המלך מנא לך שדרגת מלכותו הייתה בענין אחר משאר מלכים ואף מהקודמים לו.
וכיון שהחילוק ברור שאלתי האם יש מקור לעקדת יצחק לדמות אותם.
הוה אמינא כתב:אברמוב כתב:הוה אמינא כתב:מסתמא בדימוי לתואר מרע"ה שנקרא "אדון הנביאים", אף שאיננו אדונם, אלא הגדול שבכולם.
פשוט שדהמע"ה הוא הגדול שבמלכים, ראשון למלכי ישראל משבט יהודה, וכל מלכות זרעו זה מחמתו, כולל משיח שיבב"א. ואי"צ לפנים
אין הנידון דומה לראיה
שמשה רבינו ע"ה דרגת נבואתו הייתה בענין אחר שראה באספקלריא המאירה ולפיכך נקרא "אדון הנביאים" אף לנביאים שהיו לפניו (ועי' דרשות הר"ן הדרוש החמישי)
אבל דוד המלך מנא לך שדרגת מלכותו הייתה בענין אחר משאר מלכים ואף מהקודמים לו.
וכיון שהחילוק ברור שאלתי האם יש מקור לעקדת יצחק לדמות אותם.
תזכיר לי בבקשה את שמות המלכים שקדמו לו שאולי לא היה גדול מהם??
(מלכים משבט יהודה, שהוא שבט המלכות מאז נבואת יעקב אבינו. שאול לא נחשב וודאי שלא היה גדול מדוד)
ביליצר כתב:יחזקאל ,
וישבו על הארץ אשר נתתי לעבדי ליעקב אשר ישבו בה אבותיכם וישבו עליה המה ובניהם ובני בניהם עד עולם ודוד עבדי נשיא להם לעולם ,,
אברמוב כתב:ביליצר כתב:יחזקאל ,
וישבו על הארץ אשר נתתי לעבדי ליעקב אשר ישבו בה אבותיכם וישבו עליה המה ובניהם ובני בניהם עד עולם ודוד עבדי נשיא להם לעולם ,,
נשיא להם לעולם הכוונה שלא תפסוק מלוכה מזרעו, ומה ענינו לאדון המלכים?
בבראשית רבה (נט ו) כתב:אברהם ראש לאבות, יהושע ראש למלכות משבט אפרים, שנאמר (שופטים ה, יד): מני אפרים שרשם בעמלק, זה יהושע. דוד ראש למלכות משבט יהודה.
הוה אמינא כתב:אברמוב כתב:הוה אמינא כתב:מ
(מלכים משבט יהודה, שהוא שבט המלכות מאז נבואת יעקב אבינו. שאול לא נחשב וודאי שלא היה גדול מדוד)
כדכד כתב:הוה אמינא כתב:הוה אמינא כתב:מ
(מלכים משבט יהודה, שהוא שבט המלכות מאז נבואת יעקב אבינו. שאול לא נחשב וודאי שלא היה גדול מדוד)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 255 אורחים