איסתרא בלגינא כתב:מאירי כתב:איסתרא בלגינא כתב:גם אם מחליטים לא לעשות אולטרא סאונד זה לא הופךאת זה למכוסה מבני אדם. בעצם העובדה שאפשר לדעת זה כבר לא מכוסה, ואם מישהו מחליט שהוא לא מסתכל זה לא מעלה ולא מוריד, הוא יכול להחליט גם לא להסתכל מהחלון. המציאות היא שזה לא מכוסה, ואני לא מבין מה הענין להתנהג כאילו המציאות היא כמו שהיא היתה בזמן בגמרא.
אני לא משוכנע שלא היו לחז"ל דרכים וסימנים אחרים לדעת זאת (עי' חזו"א אמו"ב באורך בזה), אך יתכן שההבדל הוא בנגישות למידע.
אני משוכנע לחלוטין, מאחר והדבר מפורש במדרש...
לכשתוכיח שהיו להם דרכים אחרות, ויהיה בכך סתירה לדברי המדרש, נדון אם יש להוציא את דברי המדרש מפשטן. עד אז, במקומן הם עומדים.
אדרבה, כתבתי שגם אם חז"ל היו להם דרכים לדעת אבל זה לא סותר את דברי המדרש כיון שעדיין היה קשה לכל אחד להגיע למידע כזה, וחסרון זה דיו כדי לחושבו כדבר הנעלם מסתם בני אדם ומה ש'אפשר לדעת' באיזה צורה אינו הופך את זה למגולה אם אין דרך בני אדם לגלותו בנקל, וקשה להמעיט בידיעתם הרחבה של חז"ל שידעו דברים נעלמים יותר מכך גם לא ברוה"ק (ולעניינינו עי' נדה ל"א א'), אלא שגם הם לא הלכו לברר מה שלא היו זקוקים לכך או לחלופין לתת סימנים לבני אדם על דברים שמן הראוי שלא יהיו ידועים בראש בסתם, כמו למשל מין העובר.