ברשב"א עירובין לג. כתב שמשא בני קהת את הארון, היה מרה"ר לרה"ר. שהרי פירקו את המשכן ורק אז נשאו בני קהת את הארון. וראיה לזה מביא את הקרא [סוף פר' במדבר] 'ולא יבואו לראות כבלע את הקודש'.
ובזה פליג על תוס' שם, שס"ל שיש חיוב במעביר [ולא מושיט] מרה"י לרה"י דרך רה"ר. עי"ש.
אמנם בתורא"ש שבת ד: [דס"ל כשיטת תוס' הנ"ל] מפורש דאדרבה ס"ל דבני קהת נשאו מרה"י לרה"י.
ובאמת במפרשים על המקרא הנ"ל, מפרשים את הפסוק שלא ישאו את הארון בטרם התכסה בפרוכת, או פירושים דומים הקשורים לכיסוי הפרוכת, אבל לא על פירוק המשכן. עיין ברמב"ן שם כמה פירושים.
מלבד הרשב"ם שם שמפרש שהלויים לא יהיו בשעת פירוק המשכן, ומשמע כרשב"א שעד לאחר הפירוק לא ישאו את הארון.
אמנם ברש"י פר' בעלותך [י,יז] במסע הראשון, אומר להדיא שהיו מפרקים את המשכן קודם.
אשמח לשמוע סברות ומראי מקומות.