כח עליון כתב:עי' שבת סט:
אלא כל יום ויום עושה לו פרנסתו אפילו ההוא יומא. ובריטב"א שם מבואר דאף לילך חוץ לתחום הותר לו כדי שיגיע יותר מהר לעיר ויוכל לשמור שבת כראוי [וזה בגדר עקירה], ויותר מכך הביא הביה"ל בשם א' מהאחרונים דאפי' כשבכוחו לצום ולהמנע מעשיית פרנסתו בשבת אינו צריך לכך, כיון שעי"ז יגיע לעיר מהר יותר, ובאמת זה כבר פלא
אוצר החכמה כתב:כח עליון כתב:עי' שבת סט:
אלא כל יום ויום עושה לו פרנסתו אפילו ההוא יומא. ובריטב"א שם מבואר דאף לילך חוץ לתחום הותר לו כדי שיגיע יותר מהר לעיר ויוכל לשמור שבת כראוי [וזה בגדר עקירה], ויותר מכך הביא הביה"ל בשם א' מהאחרונים דאפי' כשבכוחו לצום ולהמנע מעשיית פרנסתו בשבת אינו צריך לכך, כיון שעי"ז יגיע לעיר מהר יותר, ובאמת זה כבר פלא
לא הבנתי את הראייה הרי מדאורייתא כל הימים שוים בספיקו וההוא יומא הוא רק מדרבנן ואיך זה ראייה לעניין עקירת דאורייתא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 244 אורחים