נהר שלום כתב:מתי עובר על איסור 'לא ילבש' רק בשעת הלבישה או כל זמן שלבוש?
אוצר החכמה כתב:זה לגבי מלקות שצריך מעשה אבל איסור יש בכל אופן. אפילו אם הפך כלאים רק אחרי שלבש כגון שנעשה קשר בתכיפה באופן שחובר.
אש משמים כתב:נהר שלום כתב:מתי עובר על איסור 'לא ילבש' רק בשעת הלבישה או כל זמן שלבוש?
ע"פ סברת האיסור יש לומר שעובר בכל רגע ורגע דאין התורה חפצה שישב בין הנשים וידמה להן וכן אין רצונה באשה בין האנשים ותדמה להם.
(אגב נראה, שבבגדים של היום אין הנשים עוברות באיסור זה משום שיש להן בגדים המיוחדים להן והכל יודעים מי אשה ומי האיש, אכן יש 'תכלית' האיסור בעירבוב הנשים באנשים)
אוצר החכמה כתב:אש משמים כתב:(אגב נראה, שבבגדים של היום אין הנשים עוברות באיסור זה משום שיש להן בגדים המיוחדים להן והכל יודעים מי אשה ומי האיש, אכן יש 'תכלית' האיסור בעירבוב הנשים באנשים)
מה הכוונה אין הנשים עוברות באיסור זה? מתי? אם אישה מתלבשת כמו בחור ישיבה למה לא תעבור. על בגד אחד יש את הב"ח שאינו דאורייתא.
ואם כוונתך למכנסי נשים זה פשוט שאין בזה לא ילבש רק איסור משום צניעות.
אוצר החכמה כתב:אנחנו בעצם מסכימים ולא מתווכחים.
ואם כוונתך למכנסי נשים זה פשוט שאין בזה לא ילבש רק איסור משום צניעות.
קראקובער כתב:אוצר החכמה כתב:זה לגבי מלקות שצריך מעשה אבל איסור יש בכל אופן. אפילו אם הפך כלאים רק אחרי שלבש כגון שנעשה קשר בתכיפה באופן שחובר.
בוודאי זה אסור כל רגע ויש גדרים כדי שזה יתחשב כלבישה חדשה לגבי מלקות , עכ"פ רואים שזה לא איסור חד פעמי.
שמואל דוד כתב:משמעות לא ילבש משמע שהאיסור בשעת לבישה אולם תחילת הפסוק לא יהיה כלי גבר על אשה משמע להיפך וצ"ע
נהר שלום כתב: ר' יוחנן המעביר בית השחי ובית הערוה לוקה משום (דברים כב, ה) לא ילבש גבר שמלת אשה.
האם גם כאן שאין אפשרות להסיר האיסור עובר בכל רגע?
נהר שלום כתב:קראקובער כתב:אוצר החכמה כתב:זה לגבי מלקות שצריך מעשה אבל איסור יש בכל אופן. אפילו אם הפך כלאים רק אחרי שלבש כגון שנעשה קשר בתכיפה באופן שחובר.
בוודאי זה אסור כל רגע ויש גדרים כדי שזה יתחשב כלבישה חדשה לגבי מלקות , עכ"פ רואים שזה לא איסור חד פעמי.
אמר ר' יוחנן המעביר בית השחי ובית הערוה לוקה משום (דברים כב, ה) לא ילבש גבר שמלת אשה.
האם גם כאן שאין אפשרות להסיר האיסור עובר בכל רגע?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 249 אורחים