כידוע נחלקו הפוסקים מתי הוא זמן חצות לילה – לדעתו של רבי חיים ויטאל ז"ל יש לחלק את הלילה לשעות זמניות כאשר האמצע הוא זמן חצות ולדעת שאר הפוסקים יש לחלק את היום והלילה יחד לעשרים וארבע חלקים כאשר האמצע הוא חצות – ולשיטה זו זמן חצות היום והלילה המה שווים תמיד [ואין זה משנה אם הלילות הם ארוכים אם לאו].
כמו כן ידוע שיטת כמה וכמה פוסקים שחצות לילה תלוי אך ורק בזמנה של ארץ ישראל.
ומעולם תמהתי איך זה שלא טרח שום לוח בליל הפסח לציין זמנים שונים אלו לזמן חצות שעד אז יש לאכול את האפיקומן.
בזמנו פניתי לאחד המפורסמים שמוציא לוח שנה – שוחחתי עמו טלפונית בארוכה והוא הבטיח לתקן הדבר אך מידי שנה אני מופתע לראות – שאין כל התייחסות לזה.
אפנה אליו מעל גבי פורום זה – אולי יועיל בטובו לבוא ולפרש מדוע אינו מביא עוד זמנים של חצות.