img770 כתב:עיינו ב"ימות המשיח בהלכה", ע' רמ"ט.
מור כתב:ייש"כ! המובאה הנ"ל עשירה במראי מקומות, ואי"ה אולי אעלם בהמשך.
איש_ספר כתב:ומעניין מה שראיתי פעם בהנהגות הר"י סרוק שנדפסו בספר ארחות יושר מולכו פט"ז וז"ל שם, אות ס"ד: כלל גדול לטבול בכל עת הצורך תמיד. וטבילת בעל קרי מצוה. והרב [האר"י ז"ל] היה מחמיר דוקא בקרי ח"ו אך לא בזווג. למיעוט ידיעתי הדברים מוזרים מאד. יש שיכול להוסיף?
אברך כולל כתב:למר ירושלמי פותח האשכול. כבודו פתח בכד וסיים בחבית, דדברי המעבר יבק שלא יהיה דם נדה לעת"ל, אינם מועילים ליישב השאלה על הגמ' בשבת, שהרי טומאת לידה אינה קשורה כלל לדם נדה שאפי' לידה יבישתא מטמאה, ותמהני על כל חכמי האשכול כאן שלא עלו על זה.
וכאמור, אם עניני קבלה חביבים עליך (ובפרט תורת נשיאי חב"ד לדורותיהם בהאי עניניא), אמליצך לעיין במאמר הנ"ל. אבל מה ל'אברך כולל' ולאלו... כלך אצל נגעים ואהלות...
איש_ספר כתב:היטבת להבהיר את הדברים, אבל הקושי הוא בלשון 'טומאת תשמיש המיטה' שלכאורה לא התשמיש הוא המטמא. ואין כאן טומאת תשמיש, לכאורה.
אא"כ לדעתך אין לדקדק כ"כ בלשון.
ומעניין מה שראיתי פעם בהנהגות הר"י סרוק שנדפסו בספר ארחות יושר מולכו פט"ז וז"ל שם, אות ס"ד: כלל גדול לטבול בכל עת הצורך תמיד. וטבילת בעל קרי מצוה. והרב [האר"י ז"ל] היה מחמיר דוקא בקרי ח"ו אך לא בזווג.
למיעוט ידיעתי הדברים מוזרים מאד. יש שיכול להוסיף?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 660 אורחים