בערל כתב:חסד לאלפים
בערל כתב:על הניר טואלט מקובל היום לכתוב מפעל שומר שביעי או מפעל שומר ש-ב-ת
אש משמים כתב:"לכבוד יום השביעי" יהיה מותר לומר???
חיימשה כתב:ראיתי בעיני חפיסת טישיו שהיתה בשימוש אחד מחשובי האדמורי''ם שליט''א, והיתה מחוררת בכמה מקומות שהיה כתוב המילה שבת, אפילו בכיתוב בערבית!
חיימשה כתב:ראיתי בעיני חפיסת טישיו שהיתה בשימוש אחד מחשובי האדמורי''ם שליט''א, והיתה מחוררת בכמה מקומות שהיה כתוב המילה שבת, אפילו בכיתוב בערבית!
עתניאל בן קנז כתב:חיימשה כתב:ראיתי בעיני חפיסת טישיו שהיתה בשימוש אחד מחשובי האדמורי''ם שליט''א, והיתה מחוררת בכמה מקומות שהיה כתוב המילה שבת, אפילו בכיתוב בערבית!
האם לא חשש ל'מחיקת השם'?
ברור שזו הייתה הכוונה.עתניאל בן קנז כתב:חיימשה כתב:ראיתי בעיני חפיסת טישיו שהיתה בשימוש אחד מחשובי האדמורי''ם שליט''א, והיתה מחוררת בכמה מקומות שהיה כתוב המילה שבת, אפילו בכיתוב בערבית!
האם לא חשש ל'מחיקת השם'?
לא בציניות אלא ברצינות. לשיטתו שיש בדבר משום שמות הקודש ואסור להביאם לידי בזיון, הלא אין לך בזיון גדול מחירור ומחיקה.
כיוצ"ב שמעתי מא' מגדולי הרבנים זצ"ל, אודות קהילות מסוימות שמקפידין שלא יהיה אות 'ש' רשום על בית המזוזה מבחוץ, שלא יבוא לידי בזיון. (היינו כשייטות הפוסקים שיש לכסות המזוזה במקום שיש יש טינוף, והם חששו שאות א' מן השם, יש בו קדושה, ואכמ"ל). והיו מבני הקהילה, שלא מצאו 'בית מזוזה' כזה בלי 'ש'. אז קנו 'בית מזוזה' רגיל, ומחקו ממנו את ה'ש'. והעיר לי, שלשיטתם רק קלקלו בזה. שהם 'מחקו' אות א' מהשם. (יש כמובן לחלק, אולם זה מה ששמעתי ממנו).
[ואולי התכוונת שחתך את השם כולו, והיה מחורר בשקית במקום שהיה כתוב 'שבת' ואנוכי לא הבנתי...].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים