אפרקסתא דעניא כתב:לענ"ד טב למיתב טן דו נאמר על נישואין ולא על קידושין, ואף שבגמ' קידושין מא. מביאים זאת לגבי קידושין, זה רק לומר שאין בה חשש שתראה באיש דבר מגונה לאחר הנישואין.
א"כ לא שייך להתקדש בהנאה שתהיה רק כשישאנה.
אפרקסתא דעניא כתב:לענ"ד טב למיתב טן דו נאמר על נישואין ולא על קידושין, ואף שבגמ' קידושין מא. מביאים זאת לגבי קידושין, זה רק לומר שאין בה חשש שתראה באיש דבר מגונה לאחר הנישואין.
א"כ לא שייך להתקדש בהנאה שתהיה רק כשישאנה.
ונתנו ידידים כתב:מענין לענין באותו ענין, לאחרונה התעוררתי אם הא דאמרי' ביבמות דא"א לזכות את הגט במקום קטטה משום דטב הוא למיתב טן דו הוא בגדר אומדנא דמוכח או דכיון דיש נשים ששייך בהם סברא זו כבר אינו זכות גמור, ולעולם ודאי דיש הרבה שהיו רוצים גט בכי האי גונא וכדמצוי בזמנינו ביותר. אמנם שמהגמ' בקידושין מא משמע דבכל הנשים איכא סברא זו אבל אולי היינו רק לענין דבר מגונה דכשהיא כבר גרה עם בעלה מחפה על הגנות מכח סברא זו אבל אין זה סיבה שאל תרצה בגירושין. [ואיך שלא יהי' צ"ב אותו סוגיא דלמה הוי זה סברא שלא תתגנה עליו ותעבור על ואהבת לרעך ואפי' אם מוכנת להשאר אתו וצ"ע]
בור ריק כתב:ונתנו ידידים כתב:מענין לענין באותו ענין, לאחרונה התעוררתי אם הא דאמרי' ביבמות דא"א לזכות את הגט במקום קטטה משום דטב הוא למיתב טן דו הוא בגדר אומדנא דמוכח או דכיון דיש נשים ששייך בהם סברא זו כבר אינו זכות גמור, ולעולם ודאי דיש הרבה שהיו רוצים גט בכי האי גונא וכדמצוי בזמנינו ביותר. אמנם שמהגמ' בקידושין מא משמע דבכל הנשים איכא סברא זו אבל אולי היינו רק לענין דבר מגונה דכשהיא כבר גרה עם בעלה מחפה על הגנות מכח סברא זו אבל אין זה סיבה שאל תרצה בגירושין. [ואיך שלא יהי' צ"ב אותו סוגיא דלמה הוי זה סברא שלא תתגנה עליו ותעבור על ואהבת לרעך ואפי' אם מוכנת להשאר אתו וצ"ע]
עי' ביה"ל ח"ג שכתב כצד השני
ונתנו ידידים כתב:בור ריק כתב:ונתנו ידידים כתב:מענין לענין באותו ענין, לאחרונה התעוררתי אם הא דאמרי' ביבמות דא"א לזכות את הגט במקום קטטה משום דטב הוא למיתב טן דו הוא בגדר אומדנא דמוכח או דכיון דיש נשים ששייך בהם סברא זו כבר אינו זכות גמור, ולעולם ודאי דיש הרבה שהיו רוצים גט בכי האי גונא וכדמצוי בזמנינו ביותר. אמנם שמהגמ' בקידושין מא משמע דבכל הנשים איכא סברא זו אבל אולי היינו רק לענין דבר מגונה דכשהיא כבר גרה עם בעלה מחפה על הגנות מכח סברא זו אבל אין זה סיבה שאל תרצה בגירושין. [ואיך שלא יהי' צ"ב אותו סוגיא דלמה הוי זה סברא שלא תתגנה עליו ותעבור על ואהבת לרעך ואפי' אם מוכנת להשאר אתו וצ"ע]
עי' ביה"ל ח"ג שכתב כצד השני
סימן?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים