שליטא כתב:אני מצטער שאני כותב דברים שלא קשורים לבית המדרש..
יאיר כתב:כנ"ל (דחוף) לרפואת ירוחם בן שושנה
אוצר החכמה כתב:מה שלום אביך שליטא
ומה שלום ירוחם בן שושנה יאיר
רפו"ש ואריכות ימים
אוצר החכמה כתב:מה שלום אביך שליטא
ומה שלום ירוחם בן שושנה יאיר
רפו"ש ואריכות ימים
יאיר כתב:ברוך דיין האמת
בבקשה ללמוד לע"נ
שרה (ניני) בת חוה
שליטא כתב:יאיר כתב:ברוך דיין האמת
בבקשה ללמוד לע"נ
שרה (ניני) בת חוה
יהי רצון שלא תדע עוד צער, ושה' ית' ינחם את המשפחות השקולות שלא יראו עוד לדאבה - אכי"ר..
ובעזרת ה' אלמד לעילוי נשמתם..
ולהבדיל בין החיים לחיים, יודע לי שהשם דליה הוא שם לא טוב.. לכן כדאי להתיעץ כדי לשנות או להוסיף שם..
ר' חיים קנייבסקי יכול בהחלט לעזור בענין..
לגבי מר אבי ברוך ה' חל שיפור קל, אבל הוא עדין מונשם, וזקוק לרחמי שמים, תודה לכל מי שמתפלל ולומד לרפואתו, בתוך שאר חולי עמו ישראל..
יאיר כתב:שליטא כתב:יאיר כתב:ברוך דיין האמת
בבקשה ללמוד לע"נ
שרה (ניני) בת חוה
יהי רצון שלא תדע עוד צער, ושה' ית' ינחם את המשפחות השקולות שלא יראו עוד לדאבה - אכי"ר..
ובעזרת ה' אלמד לעילוי נשמתם..
ולהבדיל בין החיים לחיים, יודע לי שהשם דליה הוא שם לא טוב.. לכן כדאי להתיעץ כדי לשנות או להוסיף שם..
ר' חיים קנייבסקי יכול בהחלט לעזור בענין..
לגבי מר אבי ברוך ה' חל שיפור קל, אבל הוא עדין מונשם, וזקוק לרחמי שמים, תודה לכל מי שמתפלל ולומד לרפואתו, בתוך שאר חולי עמו ישראל..
שליטא כתב:ולהבדיל בין החיים לחיים, יודע לי שהשם דליה הוא שם לא טוב.. לכן כדאי להתיעץ כדי לשנות או להוסיף שם..
ר' חיים קנייבסקי יכול בהחלט לעזור בענין..
דראל כתב:שליטא כתב:ולהבדיל בין החיים לחיים, יודע לי שהשם דליה הוא שם לא טוב.. לכן כדאי להתיעץ כדי לשנות או להוסיף שם..
ר' חיים קנייבסקי יכול בהחלט לעזור בענין..
רפואה שלמה לכל החולים.
ההיסטריה לשינוי שם אינה טובה כלל, ואכמ"ל.
אציין רק שבספר 'אביהם של ישראל' ח"ג על הגר"מ אליהו זצ"ל (שכידוע היה משנה שמות) הובא שאמר פעם למישהו שלעיתים שינוי שם לאדם חולה יכול רק להחמיר את מצבו.
שליטא כתב:דראל כתב:שליטא כתב:ולהבדיל בין החיים לחיים, יודע לי שהשם דליה הוא שם לא טוב.. לכן כדאי להתיעץ כדי לשנות או להוסיף שם..
ר' חיים קנייבסקי יכול בהחלט לעזור בענין..
רפואה שלמה לכל החולים.
ההיסטריה לשינוי שם אינה טובה כלל, ואכמ"ל.
אציין רק שבספר 'אביהם של ישראל' ח"ג על הגר"מ אליהו זצ"ל (שכידוע היה משנה שמות) הובא שאמר פעם למישהו שלעיתים שינוי שם לאדם חולה יכול רק להחמיר את מצבו.
מסכים איתך אבל תלוי במי מדובר (אם ר' חיים אומר משהו אז ר' חיים אמר משהו...)
[/quote]ראיתי קטע שר' חיים ממליץ לשנות את השם 'ליאור' כי "השם לא כתוב בתנ"ך". בעייתי משהו, לאור העובדה שהשם 'חיים' לא כתוב בתנ"ך...
ישבב הסופר כתב:חכם, אינך צודק. ידוע שר' חים מתנגד לשם 'שירה' כי איננו מופיע בתנ"ך.
והרי 'שירה' כן מילה בלשוה"ק, אך איננה שם תנ"כי.
(ואת"ל שאין לך מילת 'שירה' בקמץ בכל המקרא, רק עם ה' לפניה "את השירה הזאת" [או א' "אשירה", או נון "נשירה" שאינו ה"א הנקבה אלא ה"א סופית שמורה על ציווי פועל עתיד]
ורק בחולם "ובלילה שירה עמי", אינו תשובה.
והדרה קושיית דראל לדוכתה.
חכם תחכמוני כתב:לעומת השם ליאור שנעדר לחלוטין מן התנך, ואינו משפת לשון הקודש כלל.
יאיר כתב:עברית..
אתה בודאי יודע שמה שלא נכלל בתנ"ך אינו לשה"ק..
יאיר כתב:עברית..
אתה בודאי יודע שמה שלא נכלל בתנ"ך אינו לשה"ק..
אוצר החכמה כתב: ידי אוצר החכמה » ב' מאי 09, 2011 8:56 am
ההסבר שלך נראה מוזר שרח"ק מורה לאנשים להחליף את השם בגלל סלידה מסויימת שלא ניתן להגדיר
נסיך כתב:אחת מזכויותיהם של ישראל במצרים - "שלא שינו שמם", ולכאורה, איזה שם לא שינו, והרי לכל אחד שמו הפרטי?
בפרט, שעוד לא נתנה תורת הקודש, שניתן לומר שלא שינו מתוך השמות שהופיעו בה?
הכוונה ב"שלא שינו שמם" (וכן לשונם, ומלבושם) ששמרו על ייחודיותם בשלושה דברים אלו, ובכך נשמרו מן האומות.
דהיינו, שם יהודי צריך להיות ייחודי מן הגויים, שם, שכל שומעיו יעידוהו כי מן האומה היהודית הוא בא.
מכיוון, שבעקבות ה"עברות" שחל בדורות האחרונים, מנסים שונים "לעברת" שמות שונים, ובכלל, להכניס רוח חיצונית ב"שמות", ומתייחסים לשם במקום כדבר בעל משמעות עמוקה, כדבר שכל מהותו יופי ונוי - יש לעמוד על המשמר.
(ולאור מה שדובר לעיל, לענין השם שירה, יכול להיות ששמות מסוימים, כגון: שירה יהיו מקובלים בחלק מן המקומות ובחלק לאו, שכן אין המילה "שירה" פסולה בפני עצמה, אלא, הכוונה העומדת מאחורי קריאת השם, והאם היא נובעת מחיפוש ה"חדשנות" בשם, או מהתחברות למהותו הפנימית)אוצר החכמה כתב: ידי אוצר החכמה » ב' מאי 09, 2011 8:56 am
ההסבר שלך נראה מוזר שרח"ק מורה לאנשים להחליף את השם בגלל סלידה מסויימת שלא ניתן להגדיר
זו הסיבה שפעמים עלולים שמות להעלות סלידה, אין מדובר בסלידה בעלמא, אלא סלידה מ"שנוי השם" בעם ישראל, מכך שהופכים דבר בעל משמעות ערכית ופנימית לכלי נוי חיצוני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 205 אורחים