יהושעבנמי כתב:כתוב בגמרא וברמבם שראוי לא לאכול כל שבעו רק להותיר שליש, אז איך אפשר להתחייב בברהמ״ז מן התורה, וגם הרי כתוב ואכלת ושבעת וברכת משמע שכן ראוי לשבוע
נ"ל שכוונת שו"מ שהשביעה של התורה הוא שאוכל כפי צרכו (ולא שמרעיב עצמו) והשביעה של הרמב"ם הוא למלא כרסו עד בלתי השאיר שם פינה פנויה.אוצר החכמה כתב:אני לא חושב שמי שעדיין רעב אבל משער בדעתו שדיו במה שאכל כדי שיהיה לו כוח נקרא שאכל כדי שבעו ומתחייב בברהמ"ז מן התורה.
יהושעבנמי כתב:כתוב בגמרא וברמבם שראוי לא לאכול כל שבעו רק להותיר שליש, אז איך אפשר להתחייב בברהמ״ז מן התורה, וגם הרי כתוב ואכלת ושבעת וברכת משמע שכן ראוי לשבוע
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 199 אורחים