עובדיה חן כתב:נפשו בשאלתו האם יכול להפריש מעשר כספים לקניית כרטיס טיסה להיות בצלו של רבי נחמן בר"ה.?
בברכה המשולשת כתב:יש תשובה ארוכה בשו"ת להורות נתן על מע"כ לנסיעה לרבו.
קראקובער כתב:להידור מצווה/מצווה קיומית יש מקילים.
עקביה כתב:לקנות לעצמו גמרא ללמוד בה (כשהיא בביתו ואינה עומדת גם לרשות אחרים) מכסף מעשר מותר?
עקביה כתב:שכן הם מאמינים בכך שמגיעה להם תועלת רוחנית ממנה, גם אם אינם אלא מפנטזים
הצעיר באלפי כתב:בברכה המשולשת כתב:יש תשובה ארוכה בשו"ת להורות נתן על מע"כ לנסיעה לרבו.
מראי מקום מדויק בבקשה !
ייש"כ בהקדם
קמצן_קדוש כתב:עקביה כתב:שכן הם מאמינים בכך שמגיעה להם תועלת רוחנית ממנה, גם אם אינם אלא מפנטזים
מה רוצה מר?
קמצן_קדוש כתב:עקביה כתב:שכן הם מאמינים בכך שמגיעה להם תועלת רוחנית ממנה, גם אם אינם אלא מפנטזים
מה רוצה מר?
אוצר החכמה כתב:ומלשונו נראה שהטעם הוא משום דס"ל שהמפנטז שיהיה לו תועלת רוחנית היא גופא גורם שיהיה לו, וגם זה נושא לדון בו.
עובדיה חן כתב:קצת התבלבתי,אדם שמפנטז שיש לו תועלת רוחנית ממצוה מסויימת האם יכול לקנותה בכספי צדקה ומעשר?
מיכאל1 כתב:ואם יפנטז אדם שעל ידי עושר תהיה לו תועלת רוחנית, יוכל ללמוד יותר בהרחבת הדעת, האם יוכל לדעת הרב הנ"ל לעכב מעשרותיו לעצמו?
"כִּי אַף מִי שֶׁהוּא חָכָם וְנָבוֹן בִּגְדֻלַּת אֵין סוֹף בָּרוּךְ הוּא, הִנֵּה אִם לֹא יְקַשֵּׁר דַּעְתּוֹ וְיִתְקַע מַחֲשַׁבְתּוֹ בְּחֹזֶק וּבְהַתְמָדָה, לֹא יוֹלִיד בְּנַפְשׁוֹ יִרְאָה וְאַהֲבָה אֲמִתִּית, כִּי אִם דִּמְיוֹנוֹת שָׁוְא". (פ"ג).
ומוסיף שם:
"כִּי הָאַהֲבָה הִיא שֹׁרֶשׁ כָּל רְמַ"ח מִצְוֹת עֲשֵׂה, וּמִמֶּנָּה הֵן נִמְשָׁכוֹת, וּבִלְעָדָהּ אֵין לָהֶן קִיּוּם אֲמִתִּי. כִּי הַמְּקַיְּמָן בֶּאֱמֶת, הוּא הָאוֹהֵב אֶת שֵׁם ה' וְחָפֵץ לְדָבְקָה בּוֹ בֶּאֱמֶת, וְאִי אֶפְשָׁר לְדָבְקָה בּוֹ בֶּאֱמֶת כִּי אִם בְּקִיּוּם רְמַ"ח פְּקוֹדִין שֶׁהֵם רְמַ"ח אֵבָרִין דְּמַלְכָּא כִּבְיָכוֹל, כְּמַה שֶּׁבֵּאַרְנוּ בְּמָקוֹם אַחֵר". (פ"ד).
מיכאל1 כתב:ואם יפנטז אדם שעל ידי עושר תהיה לו תועלת רוחנית, יוכל ללמוד יותר בהרחבת הדעת, האם יוכל לדעת הרב הנ"ל לעכב מעשרותיו לעצמו?
בערל כתב:מיכאל1 כתב:ואם יפנטז אדם שעל ידי עושר תהיה לו תועלת רוחנית, יוכל ללמוד יותר בהרחבת הדעת, האם יוכל לדעת הרב הנ"ל לעכב מעשרותיו לעצמו?
הפוך, שיתן מעשרות ויזכה לעשירות.
הרואה כתב:בדיוק על זה מדובר, אם יתן מעשרות למישהו אחר יתן רק מעשר, ואם יתן לעצמו יוכל להדר ולתת חומש, וכך יתעשר עוד יותר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 372 אורחים