יאיר כתב:רק יחיד מוסיף 'אל מלך נאמן'
מלכתחילה על הש"ץ לכפול 'ה' אלקיכם אמת' ולכוון להשלים לציבור לרמ"ח
(אלא שיש שלא סומכים על הש"ץ בזה ואומרים 'אל מלך נאמן' ואולי לזה כיוונת)
חיימשה כתב:כידוע נוהגים להוסיף תיבות אלו לפני קריאת שמע כדי להשלים לרמ"ח, ויש שנוהגים לא לאומרם אלא משתמשים בעצות אחרות.
ומעודי תמהתי, אם בקר"ש יש רק רמ"ה תיבות מה העניין להוסיף כדי שיתאים המספר? האם תיבות קר"ש מכוונות לאיברי האדם היה צ"ל רמ"ח. מה מועילה כאן ההוספה? האם יש מי שמדבר בזה?
הוה אמינא כתב:מענין לענין באותו ענין, להעיר על טעות הנפוצה ברוב הסידורים האשכנזים, שבק"ש שעל המיטה כתוב ג"כ קל מלך נאמן, והם (בשונה מעדות המזרח) לא אומרים ג' פרשיות ואין רמ"ה תיבות בלא"ה.
(הגדילו חלקם לעשות שכתוב שם גם "יחיד אומר", כאילו שיש ק"ש על המיטה גם בציבור. ומכאן מוכח שאין זה נוסח אלא העתקה אוטומטית בלי דעת. והסידורים המוגהים מחקו מההעתקה רק את המילים יחיד אומר).
בברכה המשולשת כתב:לשאת פותח האשכול יש מאירי בספר מגן אבות
חיימשה כתב:בברכה המשולשת כתב:לשאת פותח האשכול יש מאירי בספר מגן אבות
אשמח לציטוט
יאיר כתב:הוה אמינא כתב:מענין לענין באותו ענין, להעיר על טעות הנפוצה ברוב הסידורים האשכנזים, שבק"ש שעל המיטה כתוב ג"כ קל מלך נאמן, והם (בשונה מעדות המזרח) לא אומרים ג' פרשיות ואין רמ"ה תיבות בלא"ה.
(הגדילו חלקם לעשות שכתוב שם גם "יחיד אומר", כאילו שיש ק"ש על המיטה גם בציבור. ומכאן מוכח שאין זה נוסח אלא העתקה אוטומטית בלי דעת. והסידורים המוגהים מחקו מההעתקה רק את המילים יחיד אומר).
גם לאשכנזים עדיף ויש ענין לאמר ג' פרשיות ולענ"ד לכן נכתב אמ"נ
בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב:בברכה המשולשת כתב:לשאת פותח האשכול יש מאירי בספר מגן אבות
אשמח לציטוט
איך?
הוה אמינא כתב:יאיר כתב:הוה אמינא כתב:מענין לענין באותו ענין, להעיר על טעות הנפוצה ברוב הסידורים האשכנזים, שבק"ש שעל המיטה כתוב ג"כ קל מלך נאמן, והם (בשונה מעדות המזרח) לא אומרים ג' פרשיות ואין רמ"ה תיבות בלא"ה.
(הגדילו חלקם לעשות שכתוב שם גם "יחיד אומר", כאילו שיש ק"ש על המיטה גם בציבור. ומכאן מוכח שאין זה נוסח אלא העתקה אוטומטית בלי דעת. והסידורים המוגהים מחקו מההעתקה רק את המילים יחיד אומר).
גם לאשכנזים עדיף ויש ענין לאמר ג' פרשיות ולענ"ד לכן נכתב אמ"נ
ממה נפשך זו טעות, דלטעמיך הו"ל להדפיס ג' פרשיות בק"ש שעל המיטה. וזה בלי זה הוא חסר טעם ושגוי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 271 אורחים