אוצר החכמה כתב:גם אני שאלתי את עצמי מה כוונתו והשבתי לעצמי פשוט.
אדם מתפלל בכוונה או מילה במילה בנחת כי הוא רוצה שיראו איך הוא מתפלל בכוונה וזה עיקר כוונתו להתכבד. האם בזה שייך מתוך שלא לשמה?
ומה ההסבר לשאלה לכאורה מאי שנא בין תפילה לכל המצוות, חשבתי שכוונתו כיוון שעיקר התפילה הוא בקשה לפני המלך גנאי לבקש מהקב"ה ולבו לכבוד מבני אדם וממילא חסר בעצם התפילה.
הוה אמינא כתב:אולי כוונתך "מתוך שלא בכוונה בא לכוונה".
כי אין כזה מושג תפילה "לשמה", לא מתפללים לשם תפילה, אדרבה - אל תעש תפילתך קבע.
ואילו היה בתורה מושג "מתוך שלא בהבנה בא להבנה" אזי היה מקום לדמות ולהקיש.
לע"ע אין שום דבר דומה שבלי כוונה מביא כוונה.
אמר רב יהודה אמר רב לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצות אפי' שלא לשמן שמתוך שלא לשמן בא לשמן שבשכר מ"ב קרבנות שהקריב בלק הרשע זכה ויצאה ממנו רות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 222 אורחים