שמעתי ת"ח גדול שאמר כן בפשטות.
האם יש מקור לזה?
ניים ושכיב כתב:אולי תענית ח: ואמר רבי יצחק גדול יום הגשמים שאפילו פרוטה שבכיס מתברכת בו שנאמר (דברים כח,יב) לתת מטר ארצך בעתו ולברך את כל מעשה ידיך ופירש"י פרוטה שבכיס. אפי' מעשה ידים שאינן צריכים לגשמים מתברכין.
קו ירוק כתב:כ"ז מילתא דפשיטא. הוא שאל מקור על ההיפך. כשאין גשמים (בימות הגשמים) האם זה גורם לעצירת השפע גם במה שלא נצרך לגשמים, כענין סגולי ?
בקרו טלה כתב:ניים ושכיב כתב:אולי תענית ח: ואמר רבי יצחק גדול יום הגשמים שאפילו פרוטה שבכיס מתברכת בו שנאמר (דברים כח,יב) לתת מטר ארצך בעתו ולברך את כל מעשה ידיך ופירש"י פרוטה שבכיס. אפי' מעשה ידים שאינן צריכים לגשמים מתברכין.
עי' גם בב"ר יג, טז
והשקה את כל. ר"א בשם רבי יוסי בר זמרא אמר הכל מתברך משא ומתן מתברך והפרגמטוטין מרויחין
קו ירוק כתב:בפשיטות ששאלת פתח האשכול היא על שפע כללי, ולא מה שקשור לגשם וחקלאות.
והרי במיעוט גשמים כשלנו, ב"ה עדיין השפע הכלכלי לא נעצר. אבל שאלתו האם זה זמן קפידא משמיא שבגינו יש היפך מפרוטה שכביס מתברכת. וע"ז מבוקש מקור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 434 אורחים