עבד הזמן כתב:כמודמה שהביאור הלכה כ' ששאר תעניות דינם כתשעת הימים, ולפי"ז יש לאסור תספורת.
אך כבר דשו ביה רבים שהמשנ"ב העתיק את פליטת קולמוסו של הפמ"ג והא"ר.
ולפי"ז מה המקור עוד לאסור?
עבד הזמן כתב:יעויין בביאור הלכה תקנ"א
ובשונה הלכות.
שמר כתב:עבד הזמן כתב:יעויין בביאור הלכה תקנ"א
ובשונה הלכות.
לא מצאתי האם ברור לכ' שע"ז עוסק הביה"ל, נראה שהנדון שם הוא לגבי ט"ב ודיני אבילות, הנידון כאן הוא לגבי תענית עשרה בטבת.
עבד הזמן כתב:שמר כתב:עבד הזמן כתב:יעויין בביאור הלכה תקנ"א
ובשונה הלכות.
לא מצאתי האם ברור לכ' שע"ז עוסק הביה"ל, נראה שהנדון שם הוא לגבי ט"ב ודיני אבילות, הנידון כאן הוא לגבי תענית עשרה בטבת.
הביאור הלכה כותב מפורש שיש להחמיר בעשרה בטבת כמו תשעת הימים, וא"כ לפי"ז תספורת ומוסיקה יאסרו.
עבד הזמן כתב:כמדומה שהביאור הלכה כ' ששאר תעניות דינם כתשעת הימים, ולפי"ז יש לאסור תספורת.
אך כבר דשו ביה רבים שהמשנ"ב העתיק את פליטת קולמוסו של הפמ"ג והא"ר.
מעיקר הדין מותר לשמוע מוזיקה בעשרה בטבת. ומכל מקום נכון להימנע משמיעת מוזיקה שמחה (ולגבי תענית אסתר, ראה בשו"ת מעין אומר חלק ג' עמוד רנט סימן יג בשם הגר"ע יוסף זצ"ל, שאין ענין להחמיר שלא לשמוע ביום זה מוזיקה. אמנם בספר אשרי האיש חלק ג' עמוד רפג הביא בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שגם בתענית אסתר ראוי שלא לשמוע שירים, כי אע"פ שתענית זה לא בא על הצרות, מכל מקום יום תענית הוא).
בברכה,
הלל מאירס
עבד הזמן כתב:בקיצור שו"ע קכב,א נראה שהחמיר בתעניות בשמיעת מוסיקה.
ישראל שפרנסה שלו בכלי זמר מותר לזמר בבית אינו יהודי בכדי פרנסתו עד ראש חדש. אבל מראש חדש עד אחר התענית אסור ויום שבעה עשר בתמוז עצמו גם כן אסור. וכן עשרה בטבת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים