קראקובער כתב:בדומה לזה בסוטה (מ)
רבי אבהו אימנו רבנן עליה לממנייה ברישא כיון דחזיה לר' אבא דמן עכו דנפישי ליה בעלי חובות אמר להו איכא רבה ופירוש רש"י: אמר ר' אבהו אית לן רבה - חכם גדול וראוי לישב בראש יותר ממני כדי שיושיבוהו בראש ונותנין לו מנות ומעשירין אותו כדי שיהא חשוב וישמעו דבריו כדתניא והכהן הגדול מאחיו גדלוהו משל אחיו (יומא דף יח.):
מכון חכמי ליטא כתב:כלומר האם דברי הרשב"ץ נכונים?!
(אגב הרשב"ץ לא הוכיח אלא פי' פשט הפשוט בגמ')
ירושלים כתב:הגרי"ח סופר שליט"א בס' ברית יעקב סי' כז ביאר סוגיא זה הפלא ופלא והביא כל המקורות שהזכירו כאן החכמים לעיל שליט"א ועוד. ראה שם דברים יקרים.
הוה אמינא כתב:מה השייכות בין הגמ' הנ"ל לכותרת?
זה נראה פשוט שראש ישיבה של העיר - מוטל על בני העיר לגדלו, כך ראש ישיבה של פלך או מדינה, מוטל על בני המדינה, וכו'.
אבל במצבנו מאז יסוד הישיבות במאות האחרונות - כל ראש ישיבה הוא ראש ישיבה לתלמידיו בלבד, בכל ישיבה יש תלמידים מכל המדינות, ומעירו עצמה אין רוב הבחורים שבה לומדים בישיבה זו אלא מפוזרים בשאר הישיבות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 282 אורחים