קאצ'קלה כתב:עבד הזמן כתב:אשכול זה נכתב ע"ד המנהלים שאם הוא ראוי לאספקלריא אזי יעבירוהו לשכון כבוד שם
המוקדנית של אחד מארגוני הטהרה שהתקשרה לביתנו "ידעה" לצטט שזכות טבילה לטהרה של אישה אחת היא יותר מאמירת ק' פעם קדיש על נפטר.
יש לזה מקורות קדומים יותר מאשר דף המסרים אשר מפיץ הארגון הק' לעובדותיו?
ציני או רציני? צריך לזה מקור?
ברשות ק"ק הדין בואו ונעשה סדר בדברים.
ברור שאדם שהולך להגיד קדיש לע"נ הוריו/יקיריו וכדו' ומחמת זה אשתו נמנעת מלטבול רח"ל פושע ישראל בגופו ייחשב, ולזה אין צריך מקור.
השאלה שלי היא כזו: מקובלנו מהקדמונים וממנהגי ישראל מה הם הדברים הגורמים לעילו נשמה, וכמו שלא ראינו שאדם ביא"צ של הוריו לוקח דמי נרות הנשמה וקונה בהם ציציות לילדי ישראל שעדיין אינם לובשים ציצית אע" ששקולה מצוות ציצית כנגד כל המצוות וכו' וכו' על זה הדרך ,יוסיף כל אחד כיד הדמיון הטובה עליו.
ואחר הקדמות אלו באנו לנידון דידן האם יש משהו מיוחד בהקמת בית טבילה לנשים שמועיל לנשמות יותר מאמירת קדיש.
לי זכור מס' נוהג כצאן יוסף שכותב שקדיש נתקן למי שאינו לומד תורה, ולימוד תורה מועיל יותר מאמירת קדיש, אך דבר זה שמקווה גורם לע"נ לי
ולמוקדנית לא ידוע.