דרומי כתב:ומה עשו בשנים שעברו?
דרומי כתב:ומה עשו בשנים שעברו?
מלבב כתב:דרומי כתב:ומה עשו בשנים שעברו?
סמכו על רוב שזה מגויים, רק עכשיו התברר שזה יהודי.
הצעיר באלפי כתב:ראוי לדעת שאמנם כמה גדולי הפוסקים סוברים כמהר"ם שי"ק וכו' כפי שהתאחדות ציינו במכתבם, אבל גם הרבה גדולי הפוסקים חולקים- ביניהם שו"ת אבן יקרה (ח"ג סי' קכ"ח וסי' קמ"ד) שואל ומשיב (תניינא ח"ב סי' ע"ז) שו"ת קרן לדוד (סי' קכ"ג) שו"ת מחזה אברהם (ח"א סי' פ"ז) שו"ת אגרות משה (ח"א סי' קמ"ט) וכן מתבאר מתו"ד השו"ע הרב (סי' תמ"ח סעי' י"ג) והדברי חיים (ח"ב סי' מ"ו) ועוד רבות.
אבל אם המציאות הוא כמו שהם מביאים מהדברי יואל שכל בעלי הוראה פוסקים כך, אין אחר המנהג כלום
וטעמם מבואר בדבריהם, דאיה"נ עשה עוולה ועבירה גדולה בזה, מכל מקום סוף סוף החמץ היה של הנכרי, וסך הכל היהודי גזל מהגוי משך החג, אך לא ביטל בזה המכירה.
ועוד ראיתי באיזה ספר על פסח (כמדומה בשם הגרי"ש אלישיב ז"ל) דאם עושים השטר באופן שעפ"י חוקי המדינה הגוי יכול לתבוע היהודי ליתן לו כל הרווחים שהרוויח משך ימי הפסח מההתעסקות בחמץ, פשוט דאין המכירה בטילה, כי סך הכל גנב מהנכרי והנכרי באמת יכול לתבוע גם בדיניהם ולקבל כל הכסף. ולכן כיון שכהיום המציאות הוא אכן כך שיכול לעשות כן, א"כ יתכן וגם הסוברים שמכירה בטילה יודו הכא שאינו בטל, כי שונה המציאות כהיום מהמציאות לפני מאה וחמשים שנה, וכן שונה אפילו מלפני כחמישים שנה ג"כ בענין הזה כידוע.
הצעיר באלפי כתב:מלבב כתב:דרומי כתב:ומה עשו בשנים שעברו?
סמכו על רוב שזה מגויים, רק עכשיו התברר שזה יהודי.
כמי שמכיר קצת מה קורא באלו שעושים הבלאגן בהתאחדות הרבנים (לאו דוקא אצל הרבנים אלא אצל העסקנים וגיחזים למיניהם וד"ל), בשנים שעברו שהיה בעיה בדברי חז"ל והפוסקים לא היה להם בעיה, אבל בשנה זו הרי עשו מכירה שנוגד דעתו של "הדברי יואל זי"ע" ולכן יצאו בקצף שלא לקנות כי זה כבר משהו אחר וד"ל........................
הצעיר באלפי כתב:מלבב כתב:דרומי כתב:ומה עשו בשנים שעברו?
סמכו על רוב שזה מגויים, רק עכשיו התברר שזה יהודי.
כמי שמכיר קצת מה קורא באלו שעושים הבלאגן בהתאחדות הרבנים (לאו דוקא אצל הרבנים אלא אצל העסקנים וגיחזים למיניהם וד"ל), בשנים שעברו שהיה בעיה בדברי חז"ל והפוסקים לא היה להם בעיה, אבל בשנה זו הרי עשו מכירה שנוגד דעתו של "הדברי יואל זי"ע" ולכן יצאו בקצף שלא לקנות כי זה כבר משהו אחר וד"ל........................
דרומי כתב:אם המכירה אינה לגמרי חוקית לפי דינא דמלכותא שם (כך זה משמע קצת) - הרי זה מתחיל להיות דומה לבעיה של היתר מכירה.
הצעיר באלפי כתב:כמי שמכיר קצת מה קורא באלו שעושים הבלאגן בהתאחדות הרבנים (לאו דוקא אצל הרבנים אלא אצל העסקנים וגיחזים למיניהם וד"ל), בשנים שעברו שהיה בעיה בדברי חז"ל והפוסקים לא היה להם בעיה, אבל בשנה זו הרי עשו מכירה שנוגד דעתו של "הדברי יואל זי"ע" ולכן יצאו בקצף שלא לקנות כי זה כבר משהו אחר וד"ל........................
הצעיר באלפי כתב:[b]אני אברך פשוט הגר בברוקלין וגם נולדתי כאן ואני יודע מבעיה זו כבר כמעט עשר שנים!!!!!!!!!!
וכן שמעתי דבר זה מכמה רבנים שיש ליזהר בזה, אך הם אף פעם לא הוציאו כרוז כזה וד''ל/b]
הצעיר באלפי כתב:מעניין
הרב ממאגרוב שליט''א שהוא רב המכשיר של חברת ''מהדרין'' דהיינו ה''תנובה'' של ארה''ב כבר דיבר מזה ברבים בחוה''מ פסח שנת תשס''ח במעמד מאות ואולי יותר מאלף אנשים הן בבארא פארק בביהמ''ד קרלין סטולין, והן בוויליאמסבורג בביהמ''ד חסידי פאפא במסגרת שיעורים של ''ארגון שיעורי תורה'' ושיעורים אלו נשמעים ע''י אלפים הן בקול הלשון והן בדיסקים וכו' וכו' , אבל ''הם'' לא ידעו מזה.
זה חידוש היומי שלי וד''ל
הצעיר באלפי כתב:ראוי לדעת שאמנם כמה גדולי הפוסקים סוברים כמהר"ם שי"ק וכו' כפי שהתאחדות ציינו במכתבם, אבל גם הרבה גדולי הפוסקים חולקים- ביניהם שו"ת אבן יקרה (ח"ג סי' קכ"ח וסי' קמ"ד) שואל ומשיב (תניינא ח"ב סי' ע"ז) שו"ת קרן לדוד (סי' קכ"ג) שו"ת מחזה אברהם (ח"א סי' פ"ז) שו"ת אגרות משה (ח"א סי' קמ"ט) וכן מתבאר מתו"ד השו"ע הרב (סי' תמ"ח סעי' י"ג) והדברי חיים (ח"ב סי' מ"ו) ועוד רבות.
וטעמם מבואר בדבריהם, דאיה"נ עשה עוולה ועבירה גדולה בזה, מכל מקום סוף סוף החמץ היה של הנכרי, וסך הכל היהודי גזל מהגוי משך החג, אך לא ביטל בזה המכירה.
ועוד ראיתי באיזה ספר על פסח (כמדומה בשם הגרי"ש אלישיב ז"ל) דאם עושים השטר באופן שעפ"י חוקי המדינה הגוי יכול לתבוע היהודי ליתן לו כל הרווחים שהרוויח משך ימי הפסח מההתעסקות בחמץ, פשוט דאין המכירה בטילה, כי סך הכל גנב מהנכרי והנכרי באמת יכול לתבוע גם בדיניהם ולקבל כל הכסף. ולכן כיון שכהיום המציאות הוא אכן כך שיכול לעשות כן, א"כ יתכן וגם הסוברים שמכירה בטילה יודו הכא שאינו בטל, כי שונה המציאות כהיום מהמציאות לפני מאה וחמשים שנה, וכן שונה אפילו מלפני כחמישים שנה ג"כ בענין הזה כידוע.
בסדר כתב:בענין דעת האגרות משה, שהמתירין סמכו עליו בני"ד, נכון לדעת כי לדעת הגאון רבי ישראל בעלסקי זצ"ל בספרו שלחן הלוי (פרק י"ב סי' י"ט) לא מהני בני"ד מכירת החמץ אף לדעת האגרות משה, כי היתרו הוא רק בסופערמארקעט אבל לא בחברות שיווק שבבעלות יהודים, ראה מצורף.
בסדר כתב:יכול להיות שאתה צודק, אבל אם זה כן מה משמיענו "ולזה לא תועיל מכירת חמץ מער"פ", למה יהיה הו"א שהמכירה של ערב פסח יועיל לחמץ שקנה במשך החג, הרי לא היה ברשותו בשעת המכירה.
הצעיר באלפי כתב:מלבב כתב:דרומי כתב:ומה עשו בשנים שעברו?
סמכו על רוב שזה מגויים, רק עכשיו התברר שזה יהודי.
כמי שמכיר קצת מה קורא באלו שעושים הבלאגן בהתאחדות הרבנים (לאו דוקא אצל הרבנים אלא אצל העסקנים וגיחזים למיניהם וד"ל), בשנים שעברו שהיה בעיה בדברי חז"ל והפוסקים לא היה להם בעיה, אבל בשנה זו הרי עשו מכירה שנוגד דעתו של "הדברי יואל זי"ע" ולכן יצאו בקצף שלא לקנות כי זה כבר משהו אחר וד"ל........................
הצעיר באלפי כתב:מעניין
הרב ממאגרוב שליט''א שהוא רב המכשיר של חברת ''מהדרין'' דהיינו ה''תנובה'' של ארה''ב כבר דיבר מזה ברבים בחוה''מ פסח שנת תשס''ח במעמד מאות ואולי יותר מאלף אנשים הן בבארא פארק בביהמ''ד קרלין סטולין, והן בוויליאמסבורג בביהמ''ד חסידי פאפא במסגרת שיעורים של ''ארגון שיעורי תורה'' ושיעורים אלו נשמעים ע''י אלפים הן בקול הלשון והן בדיסקים וכו' וכו' , אבל ''הם'' לא ידעו מזה.
זה חידוש היומי שלי וד''ל
עיניו בראשו כתב:הצעיר באלפי כתב:מעניין
הרב ממאגרוב שליט''א שהוא רב המכשיר של חברת ''מהדרין'' דהיינו ה''תנובה'' של ארה''ב כבר דיבר מזה ברבים בחוה''מ פסח שנת תשס''ח במעמד מאות ואולי יותר מאלף אנשים הן בבארא פארק בביהמ''ד קרלין סטולין, והן בוויליאמסבורג בביהמ''ד חסידי פאפא במסגרת שיעורים של ''ארגון שיעורי תורה'' ושיעורים אלו נשמעים ע''י אלפים הן בקול הלשון והן בדיסקים וכו' וכו' , אבל ''הם'' לא ידעו מזה.
זה חידוש היומי שלי וד''ל
בביהמ"ד קארלין-סטאלין, ובביהמ"ד פאפא, אלף נכנסים לביהמ"ד?
ואם אכן ידע מזה לפני עשור, וכן הג"ר אשר עקשטיין (שהי' פעול במכירה הנוכחית) שדרש בזה לפני שש שנה (כדברי הרב 'בסדר'), למה לא עשו בזה מאומה עד השתא? למה להאשים את 'התחאחדות הרבנים', ולא הרבנים שאכן ידעו, כפי הודאת פיהם? ולמה, הרב 'בסדר' ודעימי' שתו בירה לרוי', בלי שום תיקונים, ולא הרעישו תבל ומלואה?
הצעיר באלפי כתב:
הצעיר באלפי כתב:אחר כך דיבר משגיח מטעם התאחה"ר, הרב הארטשטיין שליט"א, ודיבר מאוד יפה ולעניין בכל הסוגיא מכל מקום לא היה מענה פרטי למה שהתרחש כאן, כי הסיפור היו שונה ממה שרבני התאחדות הרבנים שליט"א חשבו, והמשגיח אמר מפורש שהם לא ידעו פררטי האופן של המכירה, ושמכרו את כל החברה ולא רק את החמץ וכו' וכו', וגם שהם עשו את זה בשטר באנגלית כך שהוא הבין כל מה שמתרחש, ושלקח את זה ברצינות, וגם העבירו להעורך דין שלו לעיין בשטר לוודא שהכל בסדר ותקין וכו' וכו', ובזה הסתיים השיעור
הא לחמא עניא כתב:הצעיר באלפי כתב:אחר כך דיבר משגיח מטעם התאחה"ר, הרב הארטשטיין שליט"א, ודיבר מאוד יפה ולעניין בכל הסוגיא מכל מקום לא היה מענה פרטי למה שהתרחש כאן, כי הסיפור היו שונה ממה שרבני התאחדות הרבנים שליט"א חשבו, והמשגיח אמר מפורש שהם לא ידעו פררטי האופן של המכירה, ושמכרו את כל החברה ולא רק את החמץ וכו' וכו', וגם שהם עשו את זה בשטר באנגלית כך שהוא הבין כל מה שמתרחש, ושלקח את זה ברצינות, וגם העבירו להעורך דין שלו לעיין בשטר לוודא שהכל בסדר ותקין וכו' וכו', ובזה הסתיים השיעור
למכור את כל החברה ולא רק את החמץ היא מעלה???
הרי בעצם אף אחד לא מעוניין באמת למכור את המניות שלו.
ומה טוב היה במכירה זאת?
הצעיר באלפי כתב:הא לחמא עניא כתב:הצעיר באלפי כתב:אחר כך דיבר משגיח מטעם התאחה"ר, הרב הארטשטיין שליט"א, ודיבר מאוד יפה ולעניין בכל הסוגיא מכל מקום לא היה מענה פרטי למה שהתרחש כאן, כי הסיפור היו שונה ממה שרבני התאחדות הרבנים שליט"א חשבו, והמשגיח אמר מפורש שהם לא ידעו פררטי האופן של המכירה, ושמכרו את כל החברה ולא רק את החמץ וכו' וכו', וגם שהם עשו את זה בשטר באנגלית כך שהוא הבין כל מה שמתרחש, ושלקח את זה ברצינות, וגם העבירו להעורך דין שלו לעיין בשטר לוודא שהכל בסדר ותקין וכו' וכו', ובזה הסתיים השיעור
למכור את כל החברה ולא רק את החמץ היא מעלה???
הרי בעצם אף אחד לא מעוניין באמת למכור את המניות שלו.
ומה טוב היה במכירה זאת?
בטח שזה מעלה !
כך הנהיגו הרבנים לעשות בנוגע למכירת עסק בשבת כגון מלונות או בתי אבות השייכים ליהודי וגו' והדברים עתיקים לכל יודעי דת ודין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 295 אורחים