ידידיה כתב:מביאים לחם מחיטה
ובכך מתירים להביא חיטה למקדש.
רש"י במדבר כח כו
וביום הבכורים" - חג השבועות קרוי בכורי קציר חטים ע"ש שתי הלחם שהם ראשונים למנחת חטים הבאה מן החדש
אִיךְ-מֶיְין כתב:ידידיה כתב:מביאים לחם מחיטה
ובכך מתירים להביא חיטה למקדש.
רש"י במדבר כח כו
וביום הבכורים" - חג השבועות קרוי בכורי קציר חטים ע"ש שתי הלחם שהם ראשונים למנחת חטים הבאה מן החדש
כבודו לא עיין באשכול שציינתי.
ידידיה כתב:אִיךְ-מֶיְין כתב:ידידיה כתב:מביאים לחם מחיטה
ובכך מתירים להביא חיטה למקדש.
רש"י במדבר כח כו
וביום הבכורים" - חג השבועות קרוי בכורי קציר חטים ע"ש שתי הלחם שהם ראשונים למנחת חטים הבאה מן החדש
כבודו לא עיין באשכול שציינתי.
עכשיו עיינתי, וכעת שראיתי שהביאו שם את "ביכורים למזבח" איני מבין מה כ"ת בעצם שואל?
קו ירוק כתב:כבר ראינו בחנויות השתא, ענבים יפים בערב חג השבועות ב-25 ש"ח לק"ג. אז למה הינך אומר שאין ענבים?
אִיךְ-מֶיְין כתב:קו ירוק כתב:כבר ראינו בחנויות השתא, ענבים יפים בערב חג השבועות ב-25 ש"ח לק"ג. אז למה הינך אומר שאין ענבים?
מקליפורניה - ידידי...
(קום והתהלך בארץ [ומבין בתרי כתבי כ"ת ניכר שעשה זאת הרבה] ומצא לי גפן אחד הנושא פירות בעונה זאת...).
אִיךְ-מֶיְין כתב:קו ירוק כתב:כבר ראינו בחנויות השתא, ענבים יפים בערב חג השבועות ב-25 ש"ח לק"ג. אז למה הינך אומר שאין ענבים?
מקליפורניה - ידידי...
(קום והתהלך בארץ [ומבין בתרי כתבי כ"ת ניכר שעשה זאת הרבה] ומצא לי גפן אחד הנושא פירות בעונה זאת...).
אִיךְ-מֶיְין כתב:זמן בישול הענבים - סוף הקיץ.
תאנים - כנ"ל.
רימון - איזור ר"ה.
זיתים - לפני חנוכה.
תמרים - אלול.
הביאו מחיטה ושעורה? יעויין כאן ----
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=34103&p=378050&hilit=%D7%91%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D+%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%98%D7%94#p369181
שיש חבל ראשונים שס"ל שלא היו ביכורים מחיטה ושעורה (כי אם העומר ושתי הלחם במקדש).
בקיצור: אין ענבים בגפן ואין תאנים בתאנה וכו' - ביכורים מנלן?
מה שאני מבין: ששבועות הוא תחילת זמן הבאת ביכורים. אבל בשבועות עצמו לא היו מביאים ביכורים כי לא היה ממה להביא...
טור תלגא כתב:כתובות קי"ב.
ד"א מה צבי זה קל מכל החיות אף ארץ ישראל קלה מכל הארצות לבשל את פירותיה.
ב"ב קמ"ו.
אמר ר"י אמר רב מעשה באדם אחד ששגר לבית חמיו יין חדש ושמן חדש וכלי פשתן חדש בעצרת מאי קא משמע לן איבעית אימא חשיבותא דארץ ישראל קמ''ל. וברשב"ם ד"ה שבחא דא''י. שממהרת לבשל פירותיה בעצרת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 208 אורחים