מלבב כתב:ולמה אתה לא שואל איך עושים ברכה בכל ערב שבת, בע״כ שזה לכבוד אע״פ ששרגא בטהרי מאי אהני ליה.
ובמדינה שלנו שהיא כמדינות עולם השלישי שיש הפסקות חשמל כל שני וחמישי זה בכלל לא קשה, רק במדינות מפותחות.
מלבב כתב:ולמה אתה לא שואל איך עושים ברכה בכל ערב שבת, בע״כ שזה לכבוד אע״פ ששרגא בטהרי מאי אהני ליה.
ובמדינה שלנו שהיא כמדינות עולם השלישי שיש הפסקות חשמל כל שני וחמישי זה בכלל לא קשה, רק במדינות מפותחות.
אוצר החכמה כתב:מלבב כתב:ולמה אתה לא שואל איך עושים ברכה בכל ערב שבת, בע״כ שזה לכבוד אע״פ ששרגא בטהרי מאי אהני ליה.
ובמדינה שלנו שהיא כמדינות עולם השלישי שיש הפסקות חשמל כל שני וחמישי זה בכלל לא קשה, רק במדינות מפותחות.
איפה אתה גר שיש לך הפסקות חשמל של שני וחמישי?
עומק הפשט כתב:מלבב כתב:ולמה אתה לא שואל איך עושים ברכה בכל ערב שבת, בע״כ שזה לכבוד אע״פ ששרגא בטהרי מאי אהני ליה.
ובמדינה שלנו שהיא כמדינות עולם השלישי שיש הפסקות חשמל כל שני וחמישי זה בכלל לא קשה, רק במדינות מפותחות.
לא שאלתי על ערב שבת כי ברכה על מנהג בעיני הוא פחות חמור מהבערה ביום טוב.
עזריאל ברגר כתב:לנו האשכנזים זה יותר פשוט, שהרי אנחנו פוסקים שיש מצוות הדלקת הנרות גם ב"תוספת אורה", ותל"מ.
קראקובער כתב:המדקדקים בערב שבת מכבים את החשמל לפני הברכה בגלל זה וביום טוב איה"נ יש להדליק בחדר שאין בו חשמל. (כך אני הק' נוהג)
מלבב כתב:אוצר החכמה כתב:מלבב כתב:ולמה אתה לא שואל איך עושים ברכה בכל ערב שבת, בע״כ שזה לכבוד אע״פ ששרגא בטהרי מאי אהני ליה.
ובמדינה שלנו שהיא כמדינות עולם השלישי שיש הפסקות חשמל כל שני וחמישי זה בכלל לא קשה, רק במדינות מפותחות.
איפה אתה גר שיש לך הפסקות חשמל של שני וחמישי?
במדינת ישראל
קראקובער כתב:אפשר לחשוב שגם במדינות מפותחות אין הפסקת חשמל לפעמים.
קראקובער כתב:(הטענה של הואיל בגלל הפסקת חשמל נסתר מדברי התוספת שבלא שכיח ל"א אחרת כל מבשל בשבת יפטור דחזי לחולה שיש בו סכנה)
החושב כתב:
לעיקר העניין, נראה שהטעם העיקרי מדוע מדליקים נרות למרות שיש חשמל (הן ביום טוב, והן בערב שבת) - הוא משום שתמיד היו מדליקים. ומה אתה רוצה שיעשו עכשיו (שיש תאורת חשמל)? שיפסיקו להדליק נרות? מה אנחנו רפורמיים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 312 אורחים