גם זו לטובה כתב:אין איסור, ודברי האגרו"מ לא נתקבלו על דעת הפוסקים.
מאיר סובל כתב:אגב, היתה לי שאלה כזו לפני קרוב לכ' שנים. שאלתי את הגר"ח קניבסקי ואמר לי שסתם לזרז [בשביל שלא יתנגש בתאריך קשה, כמו בתאריכי חגים או בנסיבות משפחתיות וכדומה] אסור, בגלל שלידה היא שעת סכנה וה' מציל את האשה. אבל לתת לו את הענין ולא להכניס אותה לסכנה בידיים. ואם יש צורך לפי דעת רופא, יש לשאול רופא מומחה כמה שזה נחוץ לפי כלל הרפואה ולעשות מה שחייבים. עכת"ד.
לומד_בישיבה כתב:בנוגע לרעידת האדמה שחזה, סיפר לי שזה היה סתם הצגה, לטענתו כל אמצע חודש כשהלבנה מתמעטת הימים עולים ואז מתחרש רעידות האדמה, ואכן עקבתי ולכאו' הוא צודק בזה.
---
עוד אבקש להוסיף שכמעט ואין היום לידה שלא עושים זירוז אם זה בעירוי בחדר לידה, אם זה סטריפינג איני זוכר כעת בדיוק איך הוא נקרא בלע"ז.
א. ההוראות של משרד הבריאות שאסור בארץ להזמין לידה קיסרית.
ב. כאשר רואים באונטרסלנד שאין תועלת לו לעובר להיות במים וכבר אינו מוסיף משקל והיא בשבוע הארבעים לעשות את הטיפול הנ"ל. סטריפינג מבלי לידע את היולדת
ג. העירוי שהם נותנים בחדר לידה מזרז את הלידה.
עד כמה שידוע לי.
לומד_בישיבה כתב:הרפואה נכון להיום גורסת שכל עוד הוא מוסיף משקל אסור לזרז את הלידה מאידך כשאינו מוסיף יותר משקל עדיף לזרז כי הם חוששים מסיבוך כל שהוא כך שאיני מצליח להבין כל כך, מה זאת אומרת לזרז את הלידה - אין רופא בארץ שיסכים לזרז את הלידה כאשר הוא מוסיף משקל ואין רופא שלא יזרז אם אינו מוסיף משקל.
לומד_בישיבה כתב:מאיר סובל כתב:אגב, היתה לי שאלה כזו לפני קרוב לכ' שנים. שאלתי את הגר"ח קניבסקי ואמר לי שסתם לזרז [בשביל שלא יתנגש בתאריך קשה, כמו בתאריכי חגים או בנסיבות משפחתיות וכדומה] אסור, בגלל שלידה היא שעת סכנה וה' מציל את האשה. אבל לתת לו את הענין ולא להכניס אותה לסכנה בידיים. ואם יש צורך לפי דעת רופא, יש לשאול רופא מומחה כמה שזה נחוץ לפי כלל הרפואה ולעשות מה שחייבים. עכת"ד.
האם הכוונה בזה משום אקדומי פורענותא לא מקדמינן חיפשתי בפוסקים ולכאו' זה חידוש עצום - גם לכאו' יש להשליך מכך על כל מיני ניתוחים פשוטים שאנשים מקדימים ולא מצאתי מי שכותב לאסור משום אקדומי פורענותא.
--
הרפואה נכון להיום גורסת שכל עוד הוא מוסיף משקל אסור לזרז את הלידה מאידך כשאינו מוסיף יותר משקל עדיף לזרז כי הם חוששים מסיבוך כל שהוא כך שאיני מצליח להבין כל כך, מה זאת אומרת לזרז את הלידה - אין רופא בארץ שיסכים לזרז את הלידה כאשר הוא מוסיף משקל ואין רופא שלא יזרז אם אינו מוסיף משקל.
לומד_בישיבה כתב:ביקשתי לומר שאין זירוז בהזמנה וכל הדיון כאן הוא למותר וכמו שכתבת לנכון, שהכל תלוי לגופו של עניין, ושום רופא בארץ לא יעשה זירוז בגלל תאריך פלוני ואלמוני, אם הוא אינו מעוניין ללכת לכלא.
איש רגיל כתב:לומד בישיבה, קיבלת על עצמך להתבזות ברבים?
כולנו היינו בחדרי לידה, ומתוך מה שאתה כותב בנושאים אלו, ניכר עד כמה אתה 'מייבין' גם בשאר עניינים.
הצעיר באלפי כתב:מהו ההלכה לגבי צער.
כמה צער חייב לסבול עבור זה ?
בסדר כתב:מפשטות דברי הפוסקים משמע דאסור אם לא בפקוח נפש, או ליולדות או לעובר. וגם עפ"י קבלה אסור, שעלולים להביא עי"ז למותו של הוולד, עי' דברי תורה להאדמו"ר המנחת אלעזר ממונקאטש (ח"ג אות ל'). ועי' באנציקלפדיה הלכתית רפואית ח"ד עמ' 272 אריכות בנושא זו.
מנין כתב:להתיר? איך אפשר להתיר איסור חמור בלי פיקוח נפש???
אוצר החכמה כתב:לא ברור למה השיח כאן מתנהל קצת בצורה משונה.
השאלה הראשונה היא למה צריך היתר בהנחה שהרופאים אומרים שאין בזה סיכון יותר מאשר בהתנהגויות אחרות.
הגרמ"פ כתב טעם לאסור. אני איני מבין אותו אבל צריך להביא אותו ואז אפשר לדון בדברים. וכן ביחס לשאר הדברים שצויינו (מהגריש"א ועוד) ראוי להביא את עיקר הסברא ולדון בה.
כמו כן ביחס לדברי המנח"א בפרט וכל האחרים בכלל יש לדון האם המציאות שדיברו עליה זהה למציאות שלנו כי כידוע לכולם זה תחום שמשתנה כל הזמן מבחינה רפואית.
אוהב אוצר כתב:זאת הבעיה, שנאמנות הרופאים ירדה פלאים.
ממקרים שהיו אצלנו ואצל קרובינו, שהרופאים אמרו שאין מנוס, וחייבים וכו' וכו',,, והתייעצנו עם אחד מהמוצי"ם החשובים בעיה"ק י-ם, אחד מהמומחים בתחום - והוא שמע את הפרטים ואמר בשופו"א - בחסדי ה' הכל היה בסדר גמור, לא דובים ולא יער. לא מקרה אחד ולא שתיים.
החושב כתב:דרך אגב, כמדומה באופן אינטואיטיבי הציבור רואה בנידון זה 'שאלה' דווקא כאשר מדובר בזירוז בבית חולים.
ואילו לגבי אמצעים טבעיים (שמן קיק, רפלקסולוגיה, תרגילים למיניהם ושאר תרופות סבתא) לא רואים כל בעיה ושאלה.
ולכאורה, אם בקבלה ומזלות עסקינן, לא כ"כ מאי שנא האי מהאי.
החושב כתב:דרך אגב, כמדומה באופן אינטואיטיבי הציבור רואה בנידון זה 'שאלה' דווקא כאשר מדובר בזירוז בבית חולים.
ואילו לגבי אמצעים טבעיים (שמן קיק, רפלקסולוגיה, תרגילים למיניהם ושאר תרופות סבתא) לא רואים כל בעיה ושאלה.
ולכאורה, אם בקבלה ומזלות עסקינן, לא כ"כ מאי שנא האי מהאי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 401 אורחים