יבנה כתב:רבינו גרשום לא עקר את הגירושין שחלים מהתורה, הוא רק החרים את מי שמגרש אשה בלי הסכמתה. וכמבואר באבה"ע סי' קי"ט ס' ו'.
בשו"ת נודע ביהודה בחלק אהע"ז קמא (סי' עה) העלה, בגט שניתן ע"י שליח בעל כרחה דאינו גט כלל, כיון דהיכא דאין שליח לדבר עבירה המעשה בטל, וכמ"ש תוס' פ"ק דמציעא (י, ב ד"ה דאמר) וכיון דאיכא חרם ר"ג הוי ליה שלד"ע. ולענ"ד נראה דהיכא דעושה שליח סתם לגרש ושיהיה ידו כידו ועשייתו כעשייתו, והשליח נתן לה הגט בע"כ, דכה"ג שפיר הוי גט כיון דיד השליח כיד המשלח בעיקר הגט, ומה שנתן לה בע"כ ועבר בחרם ר"ג ה"ל כאלו עשה עבירה מדעתו, וכל כה"ג עיקר השליחות לא בטל,
דיוניםבהלכה כתב:אולם לכאו' זה רק בזמן שמגרשין אשה בע"כ
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 364 אורחים