אתחיל עם סיפור:
אדם בא לרב עם שאלה, בישלתי בטעות עגבניה [ללא חשש טבל ושביעית] בסיר מלא בתפוחי אדמה, שואל אותו הרב: האם יש שישים בתפו"א נגד העגבניה. משיב לו: כן.
עונה לו הרב: מותר לך לאכול את התפו"א משתי סיבות: א. טעם העגבניה בטל בשישים. ב. אין שום איסור בתערובת תפו"א עם עגבניה.
מה דעתכם?
כעת תסבירו לי את דברי המשנ"ב בסימן ש"כ סעיף ג':
בשו"ע נפסק: חרצנים וזגים שנתן עליהם מים לעשות תמד, מותר למשוך מהם ולשתותם, ואפי' לא נתן מים, והיין מתמצה וזב מאליו, מותר לשתותו. וכותב המשנ"ב: (טו) מותר למשוך וכו' - דאף שיוצא קצת יין מחרצנים בשבת תיכף נתבטל בהמים וכנ"ל. (טז) מותר לשתותו - כיון שכבר נתרסקו ונדרכו הענבים מבעוד יום [סה"ת שם].
אודה מאוד למי שיאיר עיני - כי כנראה יש לי איזו טעות