נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
ארזי הלבנון כתב:לדברי הרב רבינוביץ', ארוע זה הוא חריג ולא קרה זה עשרות שנים. האם ידועה נפילה נוספת בעשרות שנים האחרונות, ובכלל?
ב"ה יום ראשון, יז אלול תרצב [8.9.1932]
בשעה 4.15 אחר הצהרים נזרקה אבן קטנה על ידי נעלמים ברחבת הכותל. האבן באה מכיוון הזאוויה השמאלית של הרחבה, נפלה על הארץ ונתזה ממנה על רגלה של אחת הנשים המתפללות על יד הכותל. השוטר הבריטי התורני הלך מיד לתוך הזאוויה לחפש את הזורק ולא מצא שם איש, לכן משער השוטר כי האבן נפלה מן הקיר הסמוך או מן הכותל המערבי על ידי הרוח. אמנם לדעתי אין ההשערה הזאת צודקת כי האבן היא שבורה ואינה דומה בכלל לסוג האבנים שבכותל, ולפי השערתי נזרקה האבן מחלון המחכמה על ידי ילד ערבי.
ארזי הלבנון כתב:ארזי הלבנון כתב:לדברי הרב רבינוביץ', ארוע זה הוא חריג ולא קרה זה עשרות שנים. האם ידועה נפילה נוספת בעשרות שנים האחרונות, ובכלל?
הכי קרוב שמצאתי, ובכל זאת לא קרב זה אל זה...ב"ה יום ראשון, יז אלול תרצב [8.9.1932]
בשעה 4.15 אחר הצהרים נזרקה אבן קטנה על ידי נעלמים ברחבת הכותל. האבן באה מכיוון הזאוויה השמאלית של הרחבה, נפלה על הארץ ונתזה ממנה על רגלה של אחת הנשים המתפללות על יד הכותל. השוטר הבריטי התורני הלך מיד לתוך הזאוויה לחפש את הזורק ולא מצא שם איש, לכן משער השוטר כי האבן נפלה מן הקיר הסמוך או מן הכותל המערבי על ידי הרוח. אמנם לדעתי אין ההשערה הזאת צודקת כי האבן היא שבורה ואינה דומה בכלל לסוג האבנים שבכותל, ולפי השערתי נזרקה האבן מחלון המחכמה על ידי ילד ערבי.
מתוך 'יומן הכותל המערבי', הרב אורנשטיין
חיי נר כתב:עיין בשו"ת חשב האפוד סי' נז, בעניין אודות אבן גדולה שנמצאה ליד הכותל וכפי ההשערה לפי זהותה היא מאבני הכותל.
ארזי הלבנון כתב:חיי נר כתב:עיין בשו"ת חשב האפוד סי' נז, בעניין אודות אבן גדולה שנמצאה ליד הכותל וכפי ההשערה לפי זהותה היא מאבני הכותל.
לכאו' לא מופיע בסי' הנ"ל
חיי נר כתב:ארזי הלבנון כתב:חיי נר כתב:עיין בשו"ת חשב האפוד סי' נז, בעניין אודות אבן גדולה שנמצאה ליד הכותל וכפי ההשערה לפי זהותה היא מאבני הכותל.
לכאו' לא מופיע בסי' הנ"ל
מצורף
נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
החושב כתב:נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
באמת התפלאתי לראות ביתד נאמן היום שלא הוזכר כלום מהנקודה הזו.
דרך אגב, בוויקיפדיה הזכירו https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7 ... 7%99%D7%9D)
נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
זקני דרום כתב:נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
כוונתך על המאשרים את הענין...
ואגב מסתמא זה לא בגללם משום שהם אינם יהודים.
ואם מותר לחשב חשבונות כאלו, אולי זה בגלל הפריצות האיומה שמתחוללת שם ע"י יהודים שגרועה לאין שיעור מ"תפילה" של כמה מוקיונים גוים,
וכאן כ"א יבוא ויוסיף א. בגלל השבעות בכותל לצבא השמד,[חרדים קלאסיים]
ב. בגלל שלטון השמד שהשתלט על המקום [נטו"ק]
ג. כי לא נותנים לעלות להר הבית [השלם את החסר]
וכו' וכו'
תלמוד בבלי מסכת יומא דף ט עמוד ב
אבל מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חנם
הוגה כתב:זקני דרום כתב:נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
כוונתך על המאשרים את הענין...
ואגב מסתמא זה לא בגללם משום שהם אינם יהודים.
ואם מותר לחשב חשבונות כאלו, אולי זה בגלל הפריצות האיומה שמתחוללת שם ע"י יהודים שגרועה לאין שיעור מ"תפילה" של כמה מוקיונים גוים,
וכאן כ"א יבוא ויוסיף א. בגלל השבעות בכותל לצבא השמד,[חרדים קלאסיים]
ב. בגלל שלטון השמד שהשתלט על המקום [נטו"ק]
ג. כי לא נותנים לעלות להר הבית [השלם את החסר]
וכו' וכו'
לכאורה כל אבן שנופלת מקיר ביהמ"ק זהו המשך לחורבן הבית, לא כן ? (מה לי בידי אדם מ"ל בידי שמים, מה לי מעט מה לי הרבה, וגם בזה"ז הדין הוא שהנותץ אבן מן הכותל עובר בל"ת)
אם כן חזרנו לטעם המבואר בגמ'תלמוד בבלי מסכת יומא דף ט עמוד ב
אבל מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חנם
סגי נהור כתב:הערה שיש לה שייכות לנידון. השוואה בין נדבכי הכותל העליונים הגלויים לנדבכים התחתונים הנסתרים (שנחשפו במנהרות הכותל) מעוררת את הרושם שחלק מאבני הכותל הגלויות אינן מקוריות אלא תוספות שונות (אינני מדבר על הנדבכים העליונים החדשים). האבנים המקוריות כולן גדולות ומסותתות יפה יפה, ואילו בכותל הגלוי יש אבנים בכל מיני גדלים וצורות.
זקני דרום כתב:מניין שאין חילוק בין מעט להרבה בפשטות יש משום שאי"ז חורבן
ממרומי היער כתב:אני חושב שהאבן נפלה בגלל שהיא לא יכלה להחזיק עוד מעמד, כי כנראה היה רקבון כלשהו באבן מחמת סיבה לא ידועה עדיין.
מישהו חולק עלי?
זקני דרום כתב:נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
כוונתך על המאשרים את הענין...
ואגב מסתמא זה לא בגללם משום שהם אינם יהודים.
ואם מותר לחשב חשבונות כאלו, אולי זה בגלל הפריצות האיומה שמתחוללת שם ע"י יהודים שגרועה לאין שיעור מ"תפילה" של כמה מוקיונים גוים,
וכאן כ"א יבוא ויוסיף א. בגלל השבעות בכותל לצבא השמד,[חרדים קלאסיים]
ב. בגלל שלטון השמד שהשתלט על המקום [נטו"ק]
ג. כי לא נותנים לעלות להר הבית [השלם את החסר]
וכו' וכו'
ממרומי היער כתב:אני חושב שהאבן נפלה בגלל שהיא לא יכלה להחזיק עוד מעמד, כי כנראה היה רקבון כלשהו באבן מחמת סיבה לא ידועה עדיין.
מישהו חולק עלי?
החושב כתב:והנה גם פרשנות מפולפלת ששמעתי בשם מישהו שדווקא בעד רפורמים ולהט"בים. וזה תוכן דבריו: הרי הבית חרב בגלל שנאת חינם ובגלל המחלוקת. ודווקא זה מה שבאו להזכיר לנו כאן. שנאת האחר והמחלוקת שמחרחרי ריב עושים עם רפורמים היא זו שמחריבה את שריד בית מקדשנו.
נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
נוטר הכרמים כתב:ארזי הלבנון, לא ידוע לי על פחד למישהו ללכת ברחובות חרדיים מסוימים אלא א"כ הוא מזמין יחס בלבישת מדים מסוימים ויוצר את הפרובוקציה במו ידיו. איני מצדיק זאת, ואין זו הדרך הנקוטה לנו מרבותינו, מו"ר הגר"ש זיע"א שלל זאת לגמרי, אך נסה לתאר לעצמך מישהו שילך ברחוב רשב"ם בבני ברק ועיתון הפלס בידיו, וכי לא יזכה ליחס דומה? אז כדאי שתרגע. שנאת חנם אינה נחלת פלג מסוים דייקא.
ארזי הלבנון כתב:בעניין חישוב חשבונות שמיים, שמעתי מאחד מגודלי דורנו שליט"א שניתן לראות שתי גישות מרכזיות:
הגישה האחת: כשקורה דבר, ולו הקטן והפעוט ביותר, ויש בו סבל במידת-מה לאדם מיד הוא מתחיל לפשפש ולחשוב בעוון מה באה אליו הצרה הזאת. המאפיינים של גישה זו הם: א. מדקדקים על כל פרט שקרה לאדם, ולו הקטן ביותר, ומפנים אליו את תשומת ליבם. ב. מנסים למצוא את הסיבה לאותה צרה, ועל ידי כך לתקן את מעשיהם.
הגישה השנייה: לא מקבלת את הגישה הראשונה מחמת ב' סיבות, פסיכולוגית ואמונית. פסיכולוגית- לחיות חיים בהם אתה מסתכל על כל פרט ופרט ומנסה לחשוב מה לא בסדר מכניס את האדם ללחץ וקשה לחיות כך. אמונית- כיצד ניתן לדעת באיזה עוון באה הצרה, והלא אנו איננו יודעים דעת עליון. על כן גישה זו מציעה לנהוג כך: בכל יום ויום מתפללים להקב"ה את התפילות הרגילות, ובהם יש לבקש שלא יאונה כל רע, ובאם חלילה ארע דבר לא שגרתי יש להתפלל עליו.
ואמר אותו גדול שליט"א, שהדרך הנכונה היא הממוצעת. כלומר, לא ניתן לתת חוק בענייני יראת שמיים מה הדרך הנכונה, אלא יש להשאיר זאת כנושא פתוח לכל אחד להחליט מה טוב עבורו, יש אדם שבאופן אוטומטי חושב ומנסה לעשות הקשרים בין עבירות שעשה לבין צרות שבאו עליו, ואם כך הוא עושה ואין לו עם זה שום בעיה, אז רשאי להמשיך לנהוג כך. אדרבה, אפשר לומר כי רואים בכך את השגחת ה', שברגע שבאה על אדם צרה פתאום עלה במחשבתו העוון שנראה לי כי בעבורו באה אליו אותה צרה. אך יחד עם זה, אין לומר את הדברים בצורה חד-משמעית [והוסיף ואמר, שייתכן כי גם המימרות של חז"ל שבעוון דבר מסויים קורה איזו צרה, זה לא דבר חד-משמעי, אלא כיוון כללי, ויתכן שהדבר קרה גם מחשבון של דברים אחרים].
החושב כתב:זקני דרום כתב:נוטר הכרמים כתב:אני הייתי אומר שאבן מקיר תזעק על התיפלה הרפורמית המתקיימת בשטח זה, דבר שלדאבוני לא הודגש בכל הדיווחים.
כוונתך על המאשרים את הענין...
ואגב מסתמא זה לא בגללם משום שהם אינם יהודים.
ואם מותר לחשב חשבונות כאלו, אולי זה בגלל הפריצות האיומה שמתחוללת שם ע"י יהודים שגרועה לאין שיעור מ"תפילה" של כמה מוקיונים גוים,
וכאן כ"א יבוא ויוסיף א. בגלל השבעות בכותל לצבא השמד,[חרדים קלאסיים]
ב. בגלל שלטון השמד שהשתלט על המקום [נטו"ק]
ג. כי לא נותנים לעלות להר הבית [השלם את החסר]
וכו' וכו'
זו באמת נקודה מעניינת שניתן לראות כאן. תמיד יש תמהים, איך יכול להיות בדור המדבר וגם אחר כך, כאשר ראו נסים גלויים ועוד היו מסוגלים לחטוא. וכנראה שהעניין מאוד פשוט, וכמו שאפשר לראות כאן...
אבן נפלה מהכותל סמוך לט' באב, ונחתה דווקא ברחבה של רפורמים. האם זה אומר למישהו משהו? ממש, אבל ממש, - לא.
מי ששונא רפורמים רואה בזה אות משמים. אבל הוא גם לא כ"כ זקוק לאותות.
מי שלא רוצה לראות בזה שום אות אומר - מי אמר שמותר לחשב חשבונות כאלה. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים (אולי בדור המדבר גם אמרו, נכון, הוציא אותנו ממצרים, האכילנו מן וכו' וכו'. אבל עכשיו יתכן שרוצה לתת אותנו ביד האמורי להשמידנו. וכי מי אנחנו שנוכל לחשב חשבונות שמים ולקבוע בוודאות שזה לא נכון?)
ומי שרוצה לקדם אג'נדה שלו, יפרש שאכן זה קרה בגלל ש...
והנה גם פרשנות מפולפלת ששמעתי בשם מישהו שדווקא בעד רפורמים ולהט"בים. וזה תוכן דבריו: הרי הבית חרב בגלל שנאת חינם ובגלל המחלוקת. ודווקא זה מה שבאו להזכיר לנו כאן. שנאת האחר והמחלוקת שמחרחרי ריב עושים עם רפורמים היא זו שמחריבה את שריד בית מקדשנו.
החושב כתב:והנה גם פרשנות מפולפלת ששמעתי בשם מישהו שדווקא בעד רפורמים ולהט"בים. וזה תוכן דבריו: הרי הבית חרב בגלל שנאת חינם ובגלל המחלוקת. ודווקא זה מה שבאו להזכיר לנו כאן. שנאת האחר והמחלוקת שמחרחרי ריב עושים עם רפורמים היא זו שמחריבה את שריד בית מקדשנו.
ארזי הלבנון כתב:הכותל, לב לבה של האומה, משקף את מצב האומה בכללותה. לב מי לא ימס ועין מי לא תדמע, כאשר שנאת החינם והמחלוקת פושה בעם.
מחריד לראות איך אותם אנשים מקהילות שונות, הדומעים בתשעה באב, שלא נאמר מייללים, על חורבן בית קדשנו ותפארתנו, הם הם השונאים והמנאצים הגדולים של עם ה'. הם שוכחים, או שאינם רוצים לזכור, כי בעוון שנאת חינם חרב המקדש. המחלוקות הפנימיות בעם הם אלה שנתנו פתח לאויבינו להלחם בנו.
איך השכל יכול לסבול את המציאות הזו, שאדם מפחד ללכת ברחובות מסויימים (חרדיים!) בירושלים, יותר מאשר במזרחה או ברובע המוסלמי. חושש מבקבוק או אבן שתזרק אל עבר ראשו? איפה הם אותם רבנים שדופקים בידיהם על השולחן לשמע ניגון וזמרה עסיסיים בטיש ליל שבת, אך לא דופקים על השולחן בזמן שהדפיקה נצרכת יותר מתמיד - למחות בתלמידיהם שעושים מעשים כאלה? אבל עד אותן דפיקות על השולחן - שנשמעות או לא נשמעות - 'קול דודי דופק'! הדרישה מאיתנו ברורה, הבחירה היא בידינו אם להמשיך ולהתפלסף עם רצונו ית' לאהוב כל אחד מישראל [לאפוקי אותם שחז"ל אמרו בפירוש שמצווה לשנוא, וגם אז, חכמי הדור יורו לנו 'כיצד לשנוא'... ולא כל אחד יעשה כטוב בעיניו], או לקבל על עצמנו להתחזק בנקודה הכל כך מרכזית הזו.
אבל אנחנו מעדיפים להפנות את תשומת לבנו אל הרפורמים...
אנו שמאמינים בדבר ה' וחכמיו צריכים לתת את הדעת, לא אלו שכל חפצם ועניינם הם פרובוקציה אחת גדולה.
ארזי הלבנון כתב:איך השכל יכול לסבול את המציאות הזו, שאדם מפחד ללכת ברחובות מסויימים (חרדיים!) בירושלים, יותר מאשר במזרחה או ברובע המוסלמי. חושש מבקבוק או אבן שתזרק אל עבר ראשו? איפה הם אותם רבנים שדופקים בידיהם על השולחן לשמע ניגון וזמרה עסיסיים בטיש ליל שבת, אך לא דופקים על השולחן בזמן שהדפיקה נצרכת יותר מתמיד - למחות בתלמידיהם שעושים מעשים כאלה?
הורודנאי כתב:ארזי הלבנון כתב:איך השכל יכול לסבול את המציאות הזו, שאדם מפחד ללכת ברחובות מסויימים (חרדיים!) בירושלים, יותר מאשר במזרחה או ברובע המוסלמי. חושש מבקבוק או אבן שתזרק אל עבר ראשו? איפה הם אותם רבנים שדופקים בידיהם על השולחן לשמע ניגון וזמרה עסיסיים בטיש ליל שבת, אך לא דופקים על השולחן בזמן שהדפיקה נצרכת יותר מתמיד - למחות בתלמידיהם שעושים מעשים כאלה?
על כבוד מי מחיתם??? על כבוד "בשר ודם" שיש לבדוק כשרות פתם ויינם ושיש לדון מה הגדרתם בנושא מעלין ומורידין. ומדוע לא מחיתם על כבודם של ילדי תשב"ר טהורים, שסובלים ממסעות מחפירים של דיכוי והשפלה, עקב ציות הוריהם לרבנים מסוימים, ואין פוצה פה ומצפצף!
הורודנאי כתב:ארזי הלבנון כתב:איך השכל יכול לסבול את המציאות הזו, שאדם מפחד ללכת ברחובות מסויימים (חרדיים!) בירושלים, יותר מאשר במזרחה או ברובע המוסלמי. חושש מבקבוק או אבן שתזרק אל עבר ראשו? איפה הם אותם רבנים שדופקים בידיהם על השולחן לשמע ניגון וזמרה עסיסיים בטיש ליל שבת, אך לא דופקים על השולחן בזמן שהדפיקה נצרכת יותר מתמיד - למחות בתלמידיהם שעושים מעשים כאלה?
על כבוד מי מחיתם??? על כבוד "בשר ודם" שיש לבדוק כשרות פתם ויינם ושיש לדון מה הגדרתם בנושא מעלין ומורידין. ומדוע לא מחיתם על כבודם של ילדי תשב"ר טהורים, שסובלים ממסעות מחפירים של דיכוי והשפלה, עקב ציות הוריהם לרבנים מסוימים, ואין פוצה פה ומצפצף!
עזריאל ברגר כתב:הורודנאי כתב:ארזי הלבנון כתב:איך השכל יכול לסבול את המציאות הזו, שאדם מפחד ללכת ברחובות מסויימים (חרדיים!) בירושלים, יותר מאשר במזרחה או ברובע המוסלמי. חושש מבקבוק או אבן שתזרק אל עבר ראשו? איפה הם אותם רבנים שדופקים בידיהם על השולחן לשמע ניגון וזמרה עסיסיים בטיש ליל שבת, אך לא דופקים על השולחן בזמן שהדפיקה נצרכת יותר מתמיד - למחות בתלמידיהם שעושים מעשים כאלה?
על כבוד מי מחיתם??? על כבוד "בשר ודם" שיש לבדוק כשרות פתם ויינם ושיש לדון מה הגדרתם בנושא מעלין ומורידין. ומדוע לא מחיתם על כבודם של ילדי תשב"ר טהורים, שסובלים ממסעות מחפירים של דיכוי והשפלה, עקב ציות הוריהם לרבנים מסוימים, ואין פוצה פה ומצפצף!
אני מוחה על הזלזול ביהודים יראים וכשרים, ואני הקטן בתוכם (כן, גם אני שירתתי בצה"ל, ועד לפני כשנה זכיתי גם לשרת במילואים, ולפני כעשר שנים הלכתי לבוש מדי צה"ל במאה שערים בלי שום אימה ופחד, ורק לאחרונה התחילו בני בליעל (בני בלי-עול וכו') לרדוף אותנו).
הורודנאי כתב:הדלי"ם כבר זעקו על כך, ועקב כך רוב רובם של המגיעים למסלולים "חרדים" לא מצליחים לשמור על עצמם כשותומ"צ.
ואני מבקש מחילה אם מישהו נפגע מדברי (ומחקתי השורה הנ"ל)
ארזי הלבנון כתב:נו נו, ועם תגובות כאלה רוצים בית מקדש... כולל זו האחרונה שנמחקה, ובצדק רב, על ידי כותבה.
בסוף גם יבקשו מהכהן הגדול שיוריד המצנפת מראשו, לראות איזו כיפה הוא חובש לראשו.
סגי נהור כתב:ארזי הלבנון כתב:נו נו, ועם תגובות כאלה רוצים בית מקדש... כולל זו האחרונה שנמחקה, ובצדק רב, על ידי כותבה.
בסוף גם יבקשו מהכהן הגדול שיוריד המצנפת מראשו, לראות איזו כיפה הוא חובש לראשו.
הערה אגב: דומני שכהן גדול שחבש כיפה, איזו שתהיה, תחת המצנפת, חייב מיתה בידי שמים - עיין רמב"ם פ"י מהל' כלי המקדש...
רמב"ם הלכות כלי המקדש פרק י
הלכה ה
כשם שהמחוסר בגדים חייב מיתה ופוסל העבודה, כך היתר בגדים, כגון שלבש שתי כתנות או שני אבנטים, או כהן הדיוט שלבש בגדי כהן גדול ועבד ה"ז מחלל העבודה וחייב מיתה בידי שמים.
הלכה ו
נאמר בבגדי כהונה על בשרו ולבשם, מלמד שלא יהיה דבר חוצץ בין בשרו לבגדים, אפילו נימא אחת או עפר או כינה מתה אם היתה בין בשר לבגד הרי זו חציצה ועבודתו פסולה, לפיכך אין הכהן יכול לעבוד בתפילין של יד שהרי חוצצת, אבל של ראש אינה חוצצת, ואם רצה להניחם בשעת העבודה מניח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 203 אורחים