שמש כתב:לכאורה אם יש בו 'סרך קדושה' יהיה מותר, שבפשטות כתב שתחת התמונה אסור משום דהוי סיפורי מלכים ומלחמותיהם שאסורים בשבת ולא איסור עצמי וממילא כשהסיפור עצמו מותר לקראו בשבת ה"ה כשבא כקומיקס (אאל"ט מביא כעי"ז באורחות שבת מהגריש"א).
שמש כתב:לכאורה אם יש בו 'סרך קדושה' יהיה מותר, שבפשטות כתב שתחת התמונה אסור משום דהוי סיפורי מלכים ומלחמותיהם שאסורים בשבת ולא איסור עצמי וממילא כשהסיפור עצמו מותר לקראו בשבת ה"ה כשבא כקומיקס (אאל"ט מביא כעי"ז באורחות שבת מהגריש"א).
עץ תמר כתב:שמש כתב:לכאורה אם יש בו 'סרך קדושה' יהיה מותר, שבפשטות כתב שתחת התמונה אסור משום דהוי סיפורי מלכים ומלחמותיהם שאסורים בשבת ולא איסור עצמי וממילא כשהסיפור עצמו מותר לקראו בשבת ה"ה כשבא כקומיקס (אאל"ט מביא כעי"ז באורחות שבת מהגריש"א).
במחילה האיסור משום שמא יקרא בשטרי הדיוטות אאל"ט.
ששם אין צורהעץ תמר כתב:אמנם באורל"צ אסר לקרוא גם שם רחוב כמדומני
הוה אמינא כתב:לתומי הבנתי שכתב שתחת הצורה פי' תחת פסל או אנדרטא והתוכן הוא תיעוד הצורה וכדו',
ולא דומה לקומיקס שכתוב בו סיפור בפנ"ע כספר רגיל וליד הכתב יש ציור פשוט להמחשה.
הוה אמינא כתב:לתומי הבנתי שכתב שתחת הצורה פי' תחת פסל או אנדרטא והתוכן הוא תיעוד הצורה וכדו',
ולא דומה לקומיקס שכתוב בו סיפור בפנ"ע כספר רגיל וליד הכתב יש ציור פשוט להמחשה.
יואל שילה כתב:שמעתי מפוסק ותיק ש'כתב המהלך תחת הצורה' אסור בקריאה לא מפני שיש משהו מיוחד בכתב שתחת הצורה, אלא מפני שבזמן שהכתיבה היתה קשה ויקרה מיעטו בכתיבת חול, אלא השקיעו בכתיבה בעיקר לענייני דת, חשבונות, וכדו', אך ספרי חולין היו מועטים ביותר, וממילא 'כתב המהלך תחת הצורה' הוא פשוט דוגמא מצויה לכתב של דברי חול שאין צורך בקריאתו.
וממילא כשהנושא הוא קדש - כגון כתב תחת תמונה של עמוד עירוב עקום המבאר מה רואים שם - אינו בכלל, ומאידך - קריאת ספרי חול היא גופא בכלל 'כתב המהלך תחת הצורה'.
והביא לזה ראיה מדברי התוס' בפרק כל כתבי (שבת קט"ז: ד"ה וכ"ש): "ומיהו אותן מלחמות הכתובין בלע"ז נראה לרבינו יהודה דאסור לעיין בהן דלא גרע מהא דתניא בפרק שואל כתב שתחת הצורה והדיוקנאות אסור לקרות בהן בשבת" - הרי שלא העלו על דעתם שהאיסור בכתב המהלך מתחת הצורה נגרם מחמת הצורה.
עץ תמר כתב:נ"ל לפרש דברי הו"א כך.
בצילום כגון תמונה של הגרשז"א בלי הכיתוב לא תדע מי זה.
משא"כ בקומיקס גם בלי כיתוב מובן הסיפור וזה בחינת תוספת בהירות.
עץ תמר כתב:נ"ל לפרש דברי הו"א כך.
בצילום כגון תמונה של הגרשז"א בלי הכיתוב לא תדע מי זה.
משא"כ בקומיקס גם בלי כיתוב מובן הסיפור וזה בחינת תוספת בהירות.
עץ תמר כתב:אמנם באורל"צ אסר לקרוא גם שם רחוב כמדומני
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 237 אורחים