שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
תוכן כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
תוכן כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
עמקן כתב:אני שמעתי שמועה זו בשם הרב אהרן מבלעזא. לא בדקתי אצל חסידי בעלזא.
תוכן כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
קראקובער כתב:תוכן כתב:כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
זה כל ההוכחה?! להבדיל אלפי הבדלות יש מנהיג באמריקה מגזע צרנויבל שגם לא מוריד המגפיים אף פעם.
שייף נפיק כתב:הרב מרדכי ש.
אני לא מבין אותך, מהרח"ו מספר בפירוש שהאר"י ראה שדים.
אם מהרח"ו לא נאמן עליך חלילה אז לא אדעה מה אעשה לך..
שייף נפיק כתב:תוכן כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
צ"ל תרנגול
תוכן כתב:שייף נפיק כתב:תוכן כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
כך גם אמרנו כשהיינו ילדים, והראיה היתה שהיטלר אף פעם לא הסכים להוריד את המגפיים, כי אצבעות הרגלים שלו היו כמו של ברווז.
צ"ל תרנגול
לא של תרנגול, של ברווז! איך אומרים webbed feet בעברית?
עמקן כתב:רש"י (גיטין ס"ח ב' ד"ה בדקו) כתב שרגליו של שד דומות לשל תרנגולים.
תוכן כתב:עמקן כתב:רש"י (גיטין ס"ח ב' ד"ה בדקו) כתב שרגליו של שד דומות לשל תרנגולים.
כתוב שמה תרנגול ברא, שזה דוכיפת, שזה לא ברור מה זה. בכל מקרה, אנו כילדים ידענו שלשדים יש רגלים של ברווז.
מקדש מלך כתב:שייף נפיק כתב:הרב מרדכי ש.
אני לא מבין אותך, מהרח"ו מספר בפירוש שהאר"י ראה שדים.
אם מהרח"ו לא נאמן עליך חלילה אז לא אדעה מה אעשה לך..
מה המראה מקום, אפשר ציטוט?
שייף נפיק כתב:מקדש מלך כתב:שייף נפיק כתב:הרב מרדכי ש.
אני לא מבין אותך, מהרח"ו מספר בפירוש שהאר"י ראה שדים.
אם מהרח"ו לא נאמן עליך חלילה אז לא אדעה מה אעשה לך..
מה המראה מקום, אפשר ציטוט?
בהודעתי למעלה יש מ"מ מדויק
ואני זוכר ברור שבראשונים (כמדומה לי בתוס') שמזכירים בהדיא מין מסוים של שדים המצויים ביניהם!!
אלא שלא ציינתי לעצמי וכעת זרח מפרחוני
שייף נפיק כתב:בברכות ו' א' מפורש כרגלי התרנגולת. (שפסיעותיהם על גבי האפר נדמה כן)
ואגב תמהתי טובא לדברי הזוהר שאסתר התחלפה בשידה איך לא הרגיש אחשורוש ברגליה המשונות, (וכנ"ל קשה משערה שלשדות נקיבות אין שערות)
ובכלל תמוה כל הענין, הרי שד מתחלף למה שרוצה כמבואר בחז"ל בכמה מקומות (למשל בפרק ח' של יומא שדרשו כל על קרא ''לשד השמן'') האם הכוונה שאת שערותיה של שידה ורגליהם של שדים אי אפשר להחליף? ולע"ע לא מצאתי מי שעמד בזה (לא חיפשתי הרבה, אבל מהמעט שמדברים בענינים אלו לא ראיתי שעמדו בזה)
מרדכי ש. כתב:תודה לכל המגיבים,
והבאתי את הדברים הנ"ל באורך כאן
https://drive.google.com/file/d/1Jg6Vut ... n9Wpr/view
אבל עדיין לא מצאתי מה שחיפשתי. מישהו שראה שד אחרי זמנו של הרמב"ם.
ומה שכתוב בשו"ע, זה באמת מדהים. כשמישהו שקורא את המאמר הנ"ל שואל אותי אם אני מאמין שיש היום שדים, תשובתי היא שבשו"ע נפסק שאם שני עדים ראו אדם שהם מכירים בתוך בור מחוץ לעיר, והוא ציווה אותם לכתוב ולתת גט לאשתו, ואח"כ הוא נעלם ונעדר, אשתו נשארת עגונה (!) בגלל שחוששים שמי שהם ראו היה שד. וזה נפסק בשו"ע, שכידוע היה הרבה הרבה אחרי הרמב"ם.
אבל בכל אופן אני מחפש מישהו תורני מוכר שמספר על עצמו שהוא ראה שד. כי בתוס' זה כתוב, וכנ"ל, וכן בגמ' וגאונים. אבל לא מצאתי מישהו כזה אחרי הרמב"ם.
ומה שכתב הרב שייף נפיק, זה מה שכתבתי למעלה, שכמובן האר"י לא כתב את ספריו אבל תלמידיו נאמנים עלינו כמאה עדים ואם אראה אי מי מתלמידי האר"י שכותב במפורש שהאר"י אמר לו שהוא ראה שדים, (או שידוע שהאר"י ראה וכד'), מאוד מאוד אשמח. תודתי העצומה נתונה לו מראש.
מרדכי ש. כתב:תודה לכל המגיבים,
והבאתי את הדברים הנ"ל באורך כאן
https://drive.google.com/file/d/1Jg6Vut ... n9Wpr/view
אבל עדיין לא מצאתי מה שחיפשתי. מישהו שראה שד אחרי זמנו של הרמב"ם.
ומה שכתוב בשו"ע, זה באמת מדהים. כשמישהו שקורא את המאמר הנ"ל שואל אותי אם אני מאמין שיש היום שדים, תשובתי היא שבשו"ע נפסק שאם שני עדים ראו אדם שהם מכירים בתוך בור מחוץ לעיר, והוא ציווה אותם לכתוב ולתת גט לאשתו, ואח"כ הוא נעלם ונעדר, אשתו נשארת עגונה (!) בגלל שחוששים שמי שהם ראו היה שד. וזה נפסק בשו"ע, שכידוע היה הרבה הרבה אחרי הרמב"ם.
אבל בכל אופן אני מחפש מישהו תורני מוכר שמספר על עצמו שהוא ראה שד. כי בתוס' זה כתוב, וכנ"ל, וכן בגמ' וגאונים. אבל לא מצאתי מישהו כזה אחרי הרמב"ם.
ומה שכתב הרב שייף נפיק, זה מה שכתבתי למעלה, שכמובן האר"י לא כתב את ספריו אבל תלמידיו נאמנים עלינו כמאה עדים ואם אראה אי מי מתלמידי האר"י שכותב במפורש שהאר"י אמר לו שהוא ראה שדים, (או שידוע שהאר"י ראה וכד'), מאוד מאוד אשמח. תודתי העצומה נתונה לו מראש.
שייף נפיק כתב:העמק המלך שהבאתי לא נאמן עליך??
והקב הישר לא??
והסיפורים על מהר"א מגרמייזא לא??
עמקן כתב:תוכן כתב:עמקן כתב:רש"י (גיטין ס"ח ב' ד"ה בדקו) כתב שרגליו של שד דומות לשל תרנגולים.
כתוב שמה תרנגול ברא, שזה דוכיפת, שזה לא ברור מה זה. בכל מקרה, אנו כילדים ידענו שלשדים יש רגלים של ברווז.
לא בגמרא שלי. באותו עמוד הוזכר תרנגולא ברא ב' פעמים, אבל אינם קשורים לזה כלל. בגמרא לא כתבו צורת רגליו אלא שאמרו לבדוק ברגליו ונתברר שהוא אינו מוריד המגפיים או [מה שתתרגם 'קאלצונ"ש' שברש"י]. רש"י כתב תרנגולים סתם.
מסתבר ביותר שרבינו [רבי אברהם אב"ע - א.ה] אף נפטר באנגליה. שימו לב
לעדות המפחידה, אותה כותב בן דורו, רבי משה בן
חסדאי, הקרוי רבי משה תקו (שדברי תורתו מצוטטים בספרי
רבותינו מהר"ח אור זרוע ומהר"י ברונא, ועוד) בספרו 'כתבתמים'
(שנדפס בתוך 'אוצר נחמד' וינה תר"כ, חוברת ג, עמוד 97 ,)בתוך
דבריו על האבן עזרא:
"ושמעתי מבני אנגלאנט, ששם מת ביניהם, כי פעם
אחת היה רוכב ביער, ובא בין רוב כלבים שהיו עומדים
ומעיינים עליו, וכולם שחורים, ודאי אלו הם השדים.
כשיצא מביניהם אז נסתכן וחלה, ומת מאותו חולי".
זאב ערבות כתב:ההוא דאמר כתב:במאמר מהרב ישראל דנדרוביץ - הנחמדים מזהב לפרשת בא מביא הוא עדות על פטירתו של האבן עזרא.מסתבר ביותר שרבינו [רבי אברהם אב"ע - א.ה] אף נפטר באנגליה. שימו לב
לעדות המפחידה, אותה כותב בן דורו, רבי משה בן
חסדאי, הקרוי רבי משה תקו (שדברי תורתו מצוטטים בספרי
רבותינו מהר"ח אור זרוע ומהר"י ברונא, ועוד) בספרו 'כתבתמים'
(שנדפס בתוך 'אוצר נחמד' וינה תר"כ, חוברת ג, עמוד 97 ,)בתוך
דבריו על האבן עזרא:
"ושמעתי מבני אנגלאנט, ששם מת ביניהם, כי פעם
אחת היה רוכב ביער, ובא בין רוב כלבים שהיו עומדים
ומעיינים עליו, וכולם שחורים, ודאי אלו הם השדים.
כשיצא מביניהם אז נסתכן וחלה, ומת מאותו חולי".
ידוע הסיפור על המהר"ל ואבני החושן בלונדון שעובד ע"י ר' רוזנברג עפ"י סיפור של ארתור קונן דויל בשרלוק הולמס. אז יש שם סיפור נוסף הנקרא כלבם של בני בסקרוויל שהיה כלב שחור ואימתני שכל רואהו חלה למשכב ומת. מענין שששני הסיפורים באים דווקא מאנגליה ועל כלבים שחורים. בנוסף, לא כתוב שהאבן עזרא אמר שהכלבים הם שדים אלא כותב השמועה אומר זאת. מנין לו?
רבי משה בן חסדאי, הקרוי רבי משה תקו (שדברי תורתו מצוטטים בספרי
רבותינו מהר"ח אור זרוע ומהר"י ברונא, ועוד) בספרו 'כתבתמים'
(שנדפס בתוך 'אוצר נחמד' וינה תר"כ, חוברת ג, עמוד 97 ,)
זאב ערבות כתב:ידוע הסיפור על המהר"ל ואבני החושן בלונדון שעובד ע"י ר' רוזנברג עפ"י סיפור של ארתור קונן דויל בשרלוק הולמס. אז יש שם סיפור נוסף הנקרא כלבם של בני בסקרוויל שהיה כלב שחור ואימתני שכל רואהו חלה למשכב ומת. מענין ששני הסיפורים באים דווקא מאנגליה ועל כלבים שחורים. בנוסף, לא כתוב שהאבן עזרא אמר שהכלבים הם שדים אלא כותב השמועה אומר זאת. מנין לו?
זאב ערבות כתב:האם "כל" הראשונים היו בעלי רוח הקודש לדעת בוודאות מה סיבת מותו של האבן עזרא? אך ניחא אומר לי שזה בגלל הכלבים, אך מנין לו שהכלבים היו שדים? ובלי שיהיו שדים לא ניתן למות מפחד כשמתקיפים כלבים? מי שהותקף ע"י כלב יודע למה אני מתכווין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 205 אורחים