מקדש מלך כתב:החושב כתב:מקדש מלך כתב:ראה חידושי הגרב"ד פוברסקי סנהדרין דף עב:, בביאור דברי רש"י שם, שחובה להתרות בחוטא משום 'וביערת הרע מקרבך', שהרי אם לא יתרו בו לא יוכלו בית דים להמיתו, וחובת 'ובערת' מוטלת על כל ישראל.
הוא לא אומר שיש מצווה מיוחדת להתרות. אלא שיש מצווה לסייע לעשיית הדין ברשע.
לא הבנתי את כוונתך. לא אמרתי שיש מצווה 'מיוחדת'. אמרתי שיש חובה להתרות בגלל המצווה לסייע. והאם ובמה אתה חלוק עלי?
בפתיחת האשכול נשאלה שאלה: הרי למדו מפסוק על התראה. אז למה לא מנו מצוה כזו.
על זה השבתי: לא מנו משום שאין מצוה כזו. והפסוק לא מדבר על החובה להתרות אלא על כך שאי אפשר להעניש בלי התראה.
כתבת: יש חובה להתרות משום ובערת הרע.
השבתי: יתכן שזה כך. אבל זה לא קשור לשאלת האשכול. מצוה להתרות - אינה קיימת. אף כי בהחלט יתכן שיש חובה להתרות במסגרת קיום המצוה של 'ובערת הרע'.