דרך ישרה כתב:מדוע השמיטו השו"ע? ואין לומר דלא ס"ל, דהרי לענין הפסק בין ברכה לאכילה כן הכשיר משום גביל לתורא, וכן בסי' של"ג גבי מצילין מזון ג' סעודות התיר גם לבהמה ג' סעודות והוא מטעם איסור אכילה קודם בהמתו כמ"ש בביאור הלכה שם.
חיים סגל כתב:דרך ישרה כתב:מדוע השמיטו השו"ע? ואין לומר דלא ס"ל, דהרי לענין הפסק בין ברכה לאכילה כן הכשיר משום גביל לתורא, וכן בסי' של"ג גבי מצילין מזון ג' סעודות התיר גם לבהמה ג' סעודות והוא מטעם איסור אכילה קודם בהמתו כמ"ש בביאור הלכה שם.
[וכן מוכח מתוך דברי הביה"ל עצמו בקטע הקודם, שכתב שמסתבר שכשם שמותר להציל לבהמתו מותר גם להציל לצורך בני ביתו, ואם הטעם משום איסור אכילה קודם לבהמתו, וכי בבני ביתו גם קיימת הלכה זו?]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 478 אורחים