הרמב"ם מונה בה' סנהדרין פי"ט ה"ד מאתיים ושבע מל"ת שלוקין עליהן.
אם אנחנו יודעים שיש שס"ה מצוות ל"ת שמתוכן מאתיים ושבע מצוות ל"ת שלוקין, אם כן קנ"ח ל"ת נשארו (158=365-207). האם ידוע לחו"ר הפורום על כמה מהן בדיוק יש מיתת ב"ד?
עזריאל ברגר כתב:א. זה לא מדויק לומר שיש 207 מצוות לא תעשה שלוקים עליהן, כי יש דברים שלוקים עליהם משני לאווים, ומנאם הרמב"ם כאחד (כגון בל ייראה ובל יימצא, או נזיר שנטמא למת או גילח שערו שלוקה גם משום "בל תאחר").
ב. גם בפט"ו שם יש אי-דיוק בזה, שהרמב"ם מונה שם את חמותו ואת בת אשתו בשני נהרגים, והם לאו אחד.
ואשת איש נמנתה שם ג פעמים (בנסקלים, נשרפים, ונחנקים) ןאינה אלא לאו אחד.
וזכור נמנה באחד ויש בו ג לאוים במנין המצוות שברמב"ם (סתם זכור, אביו, ואחי אביו).
סליחות כתב:עזריאל ברגר כתב:א. זה לא מדויק לומר שיש 207 מצוות לא תעשה שלוקים עליהן, כי יש דברים שלוקים עליהם משני לאווים, ומנאם הרמב"ם כאחד (כגון בל ייראה ובל יימצא, או נזיר שנטמא למת או גילח שערו שלוקה גם משום "בל תאחר").
ב. גם בפט"ו שם יש אי-דיוק בזה, שהרמב"ם מונה שם את חמותו ואת בת אשתו בשני נהרגים, והם לאו אחד.
ואשת איש נמנתה שם ג פעמים (בנסקלים, נשרפים, ונחנקים) ןאינה אלא לאו אחד.
וזכור נמנה באחד ויש בו ג לאוים במנין המצוות שברמב"ם (סתם זכור, אביו, ואחי אביו).
ייש"כ,
1. אם כוונת לומר שדעת הרמב"ם ללקות פעמיים על ב"י וב"י, מניין ידוע לך דבר זה? הרי בשום מקום בדבריו לכאורה לא פורש כך.
2. מדוע הרמב"ם הידוע כמדייק גדול כאן דוקא לא דייק בדבריו? האם יש יישוב לנקיטתו דרך זו דוקא?
עזריאל ברגר כתב: ונלפענ"ד שסדר המצוות שם, וכן סדר המצוות שבספר המצוות - הם מהדורות ראשוניות של סדרים בהם חשב לסדר את ספרו, ומשנה לא זזה ממקומה.
בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב: ונלפענ"ד שסדר המצוות שם, וכן סדר המצוות שבספר המצוות - הם מהדורות ראשוניות של סדרים בהם חשב לסדר את ספרו, ומשנה לא זזה ממקומה.
וכפי שהראה ר"ד הכהן הנשקה
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב: ונלפענ"ד שסדר המצוות שם, וכן סדר המצוות שבספר המצוות - הם מהדורות ראשוניות של סדרים בהם חשב לסדר את ספרו, ומשנה לא זזה ממקומה.
וכפי שהראה ר"ד הכהן הנשקה
אשמח אם תרחיב דבריך, או תתן לינק.
האם הוא התייחס גם למנין הלוקים או רק לספהמ"צ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 449 אורחים