איתא בפסחים כג ע"א, שיטת ר"ע שחלב נבילה בעיקרון הוא בכלל נבילה, ואמור לטמא. ובא הפסוק ואומר 'יעשה לכל מלאכה' לטהרו, ומדוע ריבה הפסוק 'לכל' שהיה צד שלהקדש יהיה טמא. קמ"ל שגם להקדש טהור.
וקשה לי העניין, מה שייך לומר שלגבי דבר מסוים זה טהור, ולגבי דבר אחר זה טמא.
ושלישי לטומאה שמטמא הקדש ולא חולין, לא קשור לענייננו, כיוון שבין לגבי ההקדש ובין לגבי החולין זה שלישי לטומאה. אלא שרביעי לטומאה יכול להיתפס רק בהקדש ולא בחולין. משא"כ פה הטומאה שנתפסת בהקדש שייכת גם בהדיוט.