שייף נפיק כתב:הסיפא דהרמב''ם.
אלא שיש לשאול על 'שימוש תהילים' והם סגולות הפרקים, (נדפס בחלקו בתהילים הישנים כגון של הוצאת בקאל וכדו') שלעין ימין יאמר פרק זה וכו'. וגם זה יש לומר, לא שכוונתם שזה בתור רפואה אלא שמסגולת הפרק הזה שתועיל זכות קריאתו לרפואה לזה, אבל לא שזהו המרפא. ודוק.
לעמל יולד כתב:ויל"ע מה ההיתר לומר תהילים על החולה?
שייף נפיק כתב:הסיפא דהרמב''ם.
כולל יונגערמאן כתב:שייף נפיק כתב:הסיפא דהרמב''ם.
אלא שיש לשאול על 'שימוש תהילים' והם סגולות הפרקים, (נדפס בחלקו בתהילים הישנים כגון של הוצאת בקאל וכדו') שלעין ימין יאמר פרק זה וכו'. וגם זה יש לומר, לא שכוונתם שזה בתור רפואה אלא שמסגולת הפרק הזה שתועיל זכות קריאתו לרפואה לזה, אבל לא שזהו המרפא. ודוק.
סיפא דהרמב"ם דוקא משמע שאסור לומר תהלים על החולה, אלא שצ"ע מאי שנא מבריא. אולי סבר שזה כעין גזירה שנראה כלוחש על המכה
עקביה כתב:לעמל יולד כתב:ויל"ע מה ההיתר לומר תהילים על החולה?
ההיתר הוא שהוא לא קורא כדי שתגן עליו זכות קריאתן, אלא הוא קורא את התהלים כתפילה ובקשה.
על זה הרמב"ם לא דיבר.
לעמל יולד כתב:כולל יונגערמאן כתב:שייף נפיק כתב:הסיפא דהרמב''ם.
אלא שיש לשאול על 'שימוש תהילים' והם סגולות הפרקים, (נדפס בחלקו בתהילים הישנים כגון של הוצאת בקאל וכדו') שלעין ימין יאמר פרק זה וכו'. וגם זה יש לומר, לא שכוונתם שזה בתור רפואה אלא שמסגולת הפרק הזה שתועיל זכות קריאתו לרפואה לזה, אבל לא שזהו המרפא. ודוק.
סיפא דהרמב"ם דוקא משמע שאסור לומר תהלים על החולה, אלא שצ"ע מאי שנא מבריא. אולי סבר שזה כעין גזירה שנראה כלוחש על המכה
הרי הרמב"ם מבאר טעם החילוק, שד"ת לאו לרפואת הגוף נתנו, אבל להגן שאין זה לרפואה מותר. מי שמעת ליה מדבריו שבחולה גזירה היא בל יראה כלוחש???
לעמל יולד כתב:עקביה כתב:לעמל יולד כתב:ויל"ע מה ההיתר לומר תהילים על החולה?
ההיתר הוא שהוא לא קורא כדי שתגן עליו זכות קריאתן, אלא הוא קורא את התהלים כתפילה ובקשה.
על זה הרמב"ם לא דיבר.
הרי לבריא מותר לקרוא שתגן זכות קריאתן עליו, משא"כ לחולה.
היינו שמותר ללמוד בכדי להגן אבל לא להתרפאות, אבל להתפלל מותר בכל אופן.
א"כ דעת הרמב"ם שאין זה דרך תפילה לומר מזמורי תהילים?
הרי כשבח והלל ברור שמזמורי תהילים מועילים, הלא גם ברוך יהיה לקריאת הלל הגדול והם הם מזמורי תהילים, וכן פסוקי דזמרה וכו'. (ואולי רק אלו שקבעו חז"ל מקרי הלל והודאה, וככל שקורא במזמורים סתם אין בזה שבח אלא כקורא בתורה, ודוחק גדול לומר כן והדברים צריכים הסבר).
ולמה קריאת מזמורי שבח מקרי שבח הלל והודאה, ומזמורי תחינה ובקשה לא מקרי תפילה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 398 אורחים