הודעהעל ידי מקדש מלך » ד' ינואר 15, 2020 12:26 pm
כמה הערות לפום ריהטא.
נחלקו הראשונים האם שניים שעשאוה נוהג בכל התורה, או רק באיסורי כריתות, או רק בשבת דווקא (ויש הסוברים עוד, דגם באיסורי כריתות אינו פוטר אלא מהכרת אבל אסור מהתורה). ואם נוהג רק באיסורי כריתות אינו שייך לעניין עשין.
לעניין מילה, יש סוברים שהמצווה היא רק לדאוג שיהיה נימול ועל גוף המעשה אין מצווה (ובזה ניחא כיצד קטן כשר), ואם כן גם שניים שעשאוה לא יהיה שייך.
וכמו כן לעניין הדלקת נר במנורה יש סוברים כן (ראה חידושי רבינו חיים הלוי על הרמב"ם בעניין), ושוב יהיה מותר מילא גם בשניים שעשאוה.