באר בשדה כתב:'תינוק-שנשבה' [מושג וגדר הלכתי] שנשבה [בפועל].
יואל שילה כתב:כמדומה שבאחד מהעתונים כתבו שהעברת השטח לרוסיה משמעותה החלת החוק הרוסי שם, ומעתה המעוניינים להנשא כדת הדת החילונית - יוכלו לעשות זאת בירושלים תובב"א ולא בקפריסין.
האם אין זה אבי אבות לא תחונם - שלא לתת להם חניה בקרקע, כי בכך הקרקע הרי תשמש לע"ז וכל אביזרייהו באופן חוקי?
הפשטן כתב:כל ההבדל בינינו הוא רק טכני, והוא רק בזה - שבסוגריים המרובעים - אתה מחליף, את המילה "רוחנית" שהוספתי - במילים "מושג וגדר הלכתי", ואת המילה "פיזית" שהוספתי - במילה "בפועל".
באר בשדה כתב:הפשטן כתב:כל ההבדל בינינו הוא רק טכני, והוא רק בזה - שבסוגריים המרובעים - אתה מחליף, את המילה "רוחנית" שהוספתי - במילים "מושג וגדר הלכתי", ואת המילה "פיזית" שהוספתי - במילה "בפועל".
המוסגר הבאתי כפירוש והבהרה לתקינות הטקסט, לא כחלק מהמשפט.
עזריאל ברגר כתב:בענין חיילי צה''ל - כבר צווחו גדולי הדור בעת עסקת ג'יבריל, שהיה ראוי להחליף רק אחד תמורת אחד, או קרוב לזה (כגון אם מחליפים 20 תמורת 25 בעסקת חילופי שבויים מול מדינה - זה מקובל בעולם כעיסקה הוגנת).
וכבר אמרתי בתקופת עסקת שליט, שזו אחת העיסקאות הכי גזעניות שיכולות להיות: הכריזו בה שיהודי אחד שווה יותר מאלף ערבים!
וראיתי פעם שהרב גורן האריך בזה באחת מתשובותיו לבאר שזה אסור, ובסיום התשובה כתב בכמה שורות שלמעשה יש להתיר. ושמא לא נכתב הסיום הזה אלא "מפני הצענזאר"?
עזריאל ברגר כתב:ישא ברכה כתב:היום אם רוצים למנוע את האינטרס של החוטף צריך לתת לנחטף להירקב בשבי החוטפים, וזה לא מצאנו בתקנת חכמים זו.
מצאנו מעשה רב - מהר"ם מרוטנבורג זצ"ל הי"ד?
הפשטן כתב:באר בשדה כתב:הפשטן כתב:כל ההבדל בינינו הוא רק טכני, והוא רק בזה - שבסוגריים המרובעים - אתה מחליף, את המילה "רוחנית" שהוספתי - במילים "מושג וגדר הלכתי", ואת המילה "פיזית" שהוספתי - במילה "בפועל".
המוסגר הבאתי כפירוש והבהרה לתקינות הטקסט, לא כחלק מהמשפט.
עדין לא הבנתי מה ההבדל העקרוני בין שנינו: הרי גם אני ה(י)קפדתי - שכל תוספת תוסגר לתוך סוגריים מרובעים = בדיוק כמוך, וגם אתה הקפדת - שהסוגריים המרובעים לא ישארו ריקים אלא יכנס לתוכם משהו - בדיוק כמוני.
באר בשדה כתב:להבנתי היות ומדובר במושג ידוע העומד בפ"ע ניתן לצרף אליו פועל דומה כמות-שהוא.
תורה מפוארת כתב:הנערה שהבריחה סמים ברוסיה ושחרורה במבט ההלכתי...מה הדין במקרה דידן שהנערה שאיננה אמונה על שמירת תורה ומצוות?...ואולי דין זה תליא במח' הידועה מה הדין של חילוני בזמן הזה?
עזריאל ברגר כתב:מחללי שבת בפרהסיא...ובפרט מחלל שבת בפרהסיא - ה"ה כנכרי לכל דבריו!...האוסרים לחלל שבת להצלת מחללי שבת שבזמננו - ודאי יאסרו לפדותה.
חיים שאול כתב:בגלל שהיא לא שומרת חיי תורה אז מה?
ישא ברכה כתב:והיום דנים את רוב החילונים...
עזריאל ברגר כתב:נפסק להלכה שמומר (אפילו לעברה אחת, אי שביק התירא ואכיל איסורא) אסור לפדותו...גם מומר לתיאבון אין חייבים לפדותו
יואל שילה כתב:החוק הישראלי [הכולל בתוכו שענייני אישות ינוהלו אליבא דהרבנות] לא חל על מקדש הבהאים והר הבית?
האם זו לא רק שליטה ממונית?
במקרה הרוסי כמדומה שזו שליטה מסוג אחר.
מה המציאות בשגרירויות איני יודע. הן בודאי נחשבות כטרטוריה של המדינה המתארחת, אבל האם חוקי המדינה המארחת כלל לא חלים עליה? מותר לסחור שם בסוג סמים שמותרים במסחר במדינה המתארחת ואסורים במארחת?
חיים שאול כתב:הרב מלחמתה של תורה, אינני מכירה וכתבתי רק כתגובה על מה שכתבו כאן
חיים שאול כתב:עכשיו ראיתי שכתבו שהרה"ר של רוסיה דאג לה לאוכל כשר, אבל זה לא ממש ראי׳ מה היא עושה, והקפדה על חלבי ובשרי לא מראה על שמירת מצוות, יש הרבה חילונים גמורים שמקפידים על בב"ח בבישול ואפי׳ חימום במיקרוגל וכ"ש באכילה (כמובן מה שהם יודעים...) ויש אף המחכים 6 שעות, (ואני כותב זאת מידיעה)
עזריאל ברגר כתב:לצערי נקלעו אל מול עיני כמה תמונות של הנערה ובנות משפחתה, והן לא נראו לבושות כמקובל בין "הדתיים".
עזריאל ברגר כתב:מה שכתבתי על שביק התירא ואכיל איסורא - זה היה רק גדר הלכתי, ולא אמרתי שהיא נוהגת כך.
חיים שאול כתב:הרב מלחמתה של תורה, אינני מכירה וכתבתי רק כתגובה על מה שכתבו כאן (עכשיו ראיתי שכתבו שהרה"ר של רוסיה דאג לה לאוכל כשר, אבל זה לא ממש ראי׳ מה היא עושה), והקפדה על חלבי ובשרי לא מראה על שמירת מצוות, יש הרבה חילונים גמורים שמקפידים על בב"ח בבישול ואפי׳ חימום במיקרוגל וכ"ש באכילה (כמובן מה שהם יודעים...) ויש אף המחכים 6 שעות, (ואני כותב זאת מידיעה)
חיים שאול כתב:לא, אני מדבר על חילונים גמורים שגדלו בד"כ בבית מסורתי אבל חוץ מזה ולפעמים איזה קידוש בליל שבת לא נשאר להם כלום והם לא נעלבים מזה שהם חילונים
זאב ערבות כתב:דרומי כתב:נראה שנפתח פה מדור לשידוכים או משהו כזה....
אולי באמת צריך לדון בשאלה האם יש לחשוש שנאנסה בשביה והאם היא מותרת לכהן.
זאב ערבות כתב:ומה ההוראה לגבי סתם נערה חילונית רווקה בת"א שאף היתה בצבא?
זאב ערבות כתב:ד"א להערתך, עד מתי נכון לקרוא לנערה נערה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 416 אורחים