קו ירוק כתב:אפשר שלא בועז עצמו זרה, אלא נעריו. ו'הנה הוא זורה' היינו מפקח עליהם, ומעשה מלאכתם עבורו, ושפיר כתיב 'הוא זורה'.
שמואל שלומוביץ כתב:וכתיב, הִנֵּ֥ה חָמִ֛יךְ עֹלֶ֥ה תִמְנָ֖תָה לָגֹ֥ז צֹאנֽוֹ:
קו ירוק כתב:לא רואה לחלק לא מצד בנין הפעלים, ולא מצד המלאכה,
אבל הרי לכאו' זו סתירה הוא עולה עם גוזזי צאנו, והוא עולה בעצמו לגוז צאנו.
מכאן גם מוכרח שהגזיזה כולה מתייחסת אליו, אף שנערים הגוזזים הם העוסקים במלאכה עצמה.
וכך גם בשלמה כתי' 'ויבן את הבית ויכלהו ויספון את הבית בעצי ארזים'. מי בנה שלמה בעצמו?
בעמרי כתוב: 'ויקן את ההר שמרון מאת שמר בככרים כסף ויבן את ההר'. עמרי המלך בעצמו בנה את העיר?
וכן רבות ע"ז הדרך.
יתר על כן, את הפסוק 'ותקח צפרה צר ותכרת את ערלת בנה', מפרשינן בפרק אין מעמידין למאן דאמר 'מילה באשה פסולה': דאמרה לאיניש אחרינא ועבד.קו ירוק כתב:וכן רבות ע"ז הדרך.
סליחות כתב:קו ירוק כתב:לא רואה לחלק לא מצד בנין הפעלים, ולא מצד המלאכה,
אבל הרי לכאו' זו סתירה הוא עולה עם גוזזי צאנו, והוא עולה בעצמו לגוז צאנו.
מכאן גם מוכרח שהגזיזה כולה מתייחסת אליו, אף שנערים הגוזזים הם העוסקים במלאכה עצמה.
וכך גם בשלמה כתי' 'ויבן את הבית ויכלהו ויספון את הבית בעצי ארזים'. מי בנה שלמה בעצמו?
בעמרי כתוב: 'ויקן את ההר שמרון מאת שמר בככרים כסף ויבן את ההר'. עמרי המלך בעצמו בנה את העיר?
וכן רבות ע"ז הדרך.
אם כך עלינו גם כן לומר שבועז גם כן לא שכב שם בקצה הערימה אלא אנשיו. אע"פ שכתוב וישכב בקצה הערמה.
קו ירוק כתב:וכך גם בשלמה כתי' 'ויבן את הבית ויכלהו ויספון את הבית בעצי ארזים'. מי בנה שלמה בעצמו?
בעמרי כתוב: 'ויקן את ההר שמרון מאת שמר בככרים כסף ויבן את ההר'. עמרי המלך בעצמו בנה את העיר?
וכן רבות ע"ז הדרך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 459 אורחים