נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
ישראל אליהו כתב:נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
הוא חושב שהוא מקיים מצוה?
איני נכנס האם צריך למסור או אסור.
אם הוא חושב שזו מצוה, למה שייחשב כמחלל שבת, אף לאוסרים?
אשרי יושבי ביתך כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
חולה קורונה שיצא מביתו, ובא כהן אחד והרגו (שסבר שכך צריך לעשות, ולא שכך הדין באמת), מדין רודף, מהו שישא את כפיו ?
כל הוספה וסברא תתקבל בשמחה.
נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
דרומי כתב:ויש גם דברים מפורשים ברמב"ם הל' שבת פ"ב ה"ג, שהאומר שהוא חילול ואסור הוא בגדר 'מין', ה"י.
נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
אני מבין שכבודו היה בשיחת ועידה ושמע טלפונים בשבת קדש מד' קצוות תבל או שהמתקשר התקשר בפרהסיא?
ואם לאו אז יש לנו שאלה בהלכות לשון הרע?
נאם המארגן מנין בשבת קדש האחרונים ברחוב על שטח פתוח ורחב בלי סיכון למשתתפים בו, ואינו זכאי להקרא "בן תורה", שהופרע בעדינות וללא התלהמות וקנסות על ידי המשטרה, [שייאמר לשבחה סיירה רגלית בשכונת מגוריי] ותולה הדברים ביד המקרה ולא בחילול שבת של אחד השכנים!
זאב ערבות כתב:מענין, פה פרסמו פוסטר עם תמונות של אנשים שמסרו למשטרה כפי הוראת הרבנים מניינים והתאספויות שעברו על התקנות ובו כתוב שמצווה לרדוף אותם, לאסור עליהם השתתפות במנין או עליה לתורה וכו' אך לא היה כתוב שמצוה להרוג אותם.
אשרי יושבי ביתך כתב:זאב ערבות כתב:מענין, פה פרסמו פוסטר עם תמונות של אנשים שמסרו למשטרה כפי הוראת הרבנים מניינים והתאספויות שעברו על התקנות ובו כתוב שמצווה לרדוף אותם, לאסור עליהם השתתפות במנין או עליה לתורה וכו' אך לא היה כתוב שמצוה להרוג אותם.
איפה כתוב כאן שמצוה להרוג אותם? המדובר היה באחד שכך חשב, וזה הנידון אם "ידיכם דמים מלאו" הוא גם ברוצח בשוגג. וכמדו' שהדברים מפורשים באו"ח סי' קכ"ח דגם בשוגג סו"ס יש כאן "ידיכם דמים מלאו", וצריך בדיקה.
אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
אני מבין שכבודו היה בשיחת ועידה ושמע טלפונים בשבת קדש מד' קצוות תבל או שהמתקשר התקשר בפרהסיא?
ואם לאו אז יש לנו שאלה בהלכות לשון הרע?
נאם המארגן מנין בשבת קדש האחרונים ברחוב על שטח פתוח ורחב בלי סיכון למשתתפים בו, ואינו זכאי להקרא "בן תורה", שהופרע בעדינות וללא התלהמות וקנסות על ידי המשטרה, [שייאמר לשבחה סיירה רגלית בשכונת מגוריי] ותולה הדברים ביד המקרה ולא בחילול שבת של אחד השכנים!
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
אני מבין שכבודו היה בשיחת ועידה ושמע טלפונים בשבת קדש מד' קצוות תבל או שהמתקשר התקשר בפרהסיא?
ואם לאו אז יש לנו שאלה בהלכות לשון הרע?
נאם המארגן מנין בשבת קדש האחרונים ברחוב על שטח פתוח ורחב בלי סיכון למשתתפים בו, ואינו זכאי להקרא "בן תורה", שהופרע בעדינות וללא התלהמות וקנסות על ידי המשטרה, [שייאמר לשבחה סיירה רגלית בשכונת מגוריי] ותולה הדברים ביד המקרה ולא בחילול שבת של אחד השכנים!
קודם כל, אין כאן לשון הרע, כי לא ניתנו פרטים, אלא שהיתה הלשנה. אולי יש כאן חוסר לימוד זכות על עם ישראל.
המידע הגיע מפי המשטרה בעצמה שאמרו זאת במסל"ת.
אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
אני מבין שכבודו היה בשיחת ועידה ושמע טלפונים בשבת קדש מד' קצוות תבל או שהמתקשר התקשר בפרהסיא?
ואם לאו אז יש לנו שאלה בהלכות לשון הרע?
נאם המארגן מנין בשבת קדש האחרונים ברחוב על שטח פתוח ורחב בלי סיכון למשתתפים בו, ואינו זכאי להקרא "בן תורה", שהופרע בעדינות וללא התלהמות וקנסות על ידי המשטרה, [שייאמר לשבחה סיירה רגלית בשכונת מגוריי] ותולה הדברים ביד המקרה ולא בחילול שבת של אחד השכנים!
קודם כל, אין כאן לשון הרע, כי לא ניתנו פרטים, אלא שהיתה הלשנה. אולי יש כאן חוסר לימוד זכות על עם ישראל.
המידע הגיע מפי המשטרה בעצמה שאמרו זאת במסל"ת.
אני אחדד את דבריי
או שכבודו נחשד בקבלת לשון הרע (ולזו כיוונתי בהודעה הקודמת) או שכבודו שמע מסל"ת משוטרים בב"ב ובמדויעין עילית ועוד (מסתמא ע"י יוסף שידא, ויל"ד מסל"ת ע"י שד)
וצריך לומר שכבודו שמע מנאמן כבי תרי ששמע משוט במסל"ת וצריך לעיין היטב בחפץ חיים לעת הפנאי
בברכה המשולשת כתב:למען עמי כתב:בכלל יש מקום לעיין מה שייך כמה אנשים ש'אומרים קדיש', הלא האומר קדיש הרי הוא בעצם חזן, אז היכן מצאנו שיש כמה ש"צים ביחד?
[כך כמדומה לי נוהגים בפונביז שניגש רק אחד לכל קדיש. אמנם בישיבת חברון נהגו שגם שאומרים כמה יתומים ביחד, כולם ניגשים לעמוד ליד החזן (עכ"פ כך נהגו בעשורים הקודמים)]
והרי זה מחלוקת עתיקה במנהגים ונכב"ב.
אברך כתב:ראיתי שפורסם שבביתר עילית הפעילה העירייה מכונית עם גרר שעליו אילנות של פירות, ורמקולים אמרו לציבור שאפשר לברך ברכת האילנות על האילנות האלו.
זה לכתחילה?
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו כתב:נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
אני מבין שכבודו היה בשיחת ועידה ושמע טלפונים בשבת קדש מד' קצוות תבל או שהמתקשר התקשר בפרהסיא?
ואם לאו אז יש לנו שאלה בהלכות לשון הרע?
נאם המארגן מנין בשבת קדש האחרונים ברחוב על שטח פתוח ורחב בלי סיכון למשתתפים בו, ואינו זכאי להקרא "בן תורה", שהופרע בעדינות וללא התלהמות וקנסות על ידי המשטרה, [שייאמר לשבחה סיירה רגלית בשכונת מגוריי] ותולה הדברים ביד המקרה ולא בחילול שבת של אחד השכנים!
קודם כל, אין כאן לשון הרע, כי לא ניתנו פרטים, אלא שהיתה הלשנה. אולי יש כאן חוסר לימוד זכות על עם ישראל.
המידע הגיע מפי המשטרה בעצמה שאמרו זאת במסל"ת.
אני אחדד את דבריי
או שכבודו נחשד בקבלת לשון הרע (ולזו כיוונתי בהודעה הקודמת) או שכבודו שמע מסל"ת משוטרים בב"ב ובמדויעין עילית ועוד (מסתמא ע"י יוסף שידא, ויל"ד מסל"ת ע"י שד)
וצריך לומר שכבודו שמע מנאמן כבי תרי ששמע משוט במסל"ת וצריך לעיין היטב בחפץ חיים לעת הפנאי
לא הבנתי מה לא ברור,
אני לא שמעתי שום פרטים בקשר לזהות המתלונן,
איזה לשה"ר יש כאן?
רק שמעתי מכלי שני ממי שהיה שם, שהשוטר אמר שהתלוננו. ברור?
יש כאן משהו נגד המבואר בח"ח?
נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
גימפעל כתב:אברך כתב:ראיתי שפורסם שבביתר עילית הפעילה העירייה מכונית עם גרר שעליו אילנות של פירות, ורמקולים אמרו לציבור שאפשר לברך ברכת האילנות על האילנות האלו.
זה לכתחילה?
פלגינן כתב:שכר לימוד לת"ת כשהמורים של הילדים לא השאירו שום שיעורים בקו הטלפוני, לא התעניינו בילדים במשך כל התקופה, וכמעט ולא עונים לטלפונים. לא הצלחתי להבין את הנחיות המדינה לגבי זה. אך מדובר בת"ת פרטי. ובכן מישהו עסק בנושא הלכתית?
אליעזר בלוי כתב:מנין במקום
והשצ במקום אחר
והשצ אינו רואה את כולם רק את חלקם מה הדין
שאלת תם: למאי נפק"מ?נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
.... האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת?
נוטר הכרמים כתב:נתבקשתי מחכ"א להעלות השאלה:
אחד שהתקשר למשטרה בעיצומו של יום השבת לקיים מצות מסירה לשלטונות אלו שהתקהלו למנין שלא כחוק,
האם דינו מעתה ואילך כמחלל שבת? (מעשה שהיה בכמה מוקדים, ברחוב מהרש"ל בבני ברק, במודיעין עילית, ועוד).
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מן הדרום כתב:תשובה בענין אשר קידש ממרחק מהרב ראם הכהן
ברכת אשר קידש ידיד מבטן ונתינת שם על ידי מי שאינו נוכח בברית מילה באמצעות טלפון או זום / הרב רא"ם הכהן
מצו"ב מדברי ידידי הגאון הגדול ר' אברהם מימון שליט"א
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 277 אורחים