מורה צדק כתב:שמיעה בקלטת
בבית שערים ומהר"ם שיק העלו להתיר. וכ"כ בשו"ת מערכי לב או"ח סי' ה', מטעם דאין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואות. וכן בשו"ת בית דוד לייטער סי' קפח. ובשו"ת ים הגדול להגרי"מ טולידאנו סי' כט כתב לחלק שרק בקול שנקלט בטייפ וכיו"ב מותר, אך רדיו וטלפון הוי כח המשמיע ואסור. וכ"כ בשו"ת יבי"א ח"א או"ח סי' ו' אות ז', שכיון שדעת כמה אחרונים להקל כשאינו יודעה ומכירה, ולפ"ד כמה מן האחרונים הא דקי"ל קול באשה ערוה אינו אלא מדרבנן, יכולים לסמוך על המקלים בזה, ועש"ע. ובגליון אליבא דהלכתא ח' הובא בשם הגרח"ק דטוב להזהר מלשמוע קול אשה מחדר אחר, וברמקול כתב דכמדומה שמקלים והניח בצ"ע.
ראה תמונה
וכתב ביבי"א ח"א או"ח סי' ו' אות יא שאם ראה תמונה שלה אסור לשמוע את קולה. והוא כמש"כ בעיון יעקב תענית ה: לגבי רחב שאמרו ביודעה ומכירה שכפל הלשון לומר שאע"פ שלא היה מכירה ממש רק שראה צורתה מצויירת ביפהיה זו ג"כ מחמם כדין מכירה כמ"ש בסנדרין לט: אחאב מצונן היה ועשתה לו איזבל ב' צורות וכו' וכ"כ בבן יהוידע שם.
יודעה ומכירה ומתה כבר
ביבי"א שם אות יב שנסתפק בזה. אי נימא כהא דאיתא בסנהדרין מה. בהא דנסקלת ערומה ולא חיישינן דאתי לאתגרויי באחרות משום שאין יצה"ר שולט אלא במי שעיניו רואות. או דלמא שאני התם דמצוה לסקלה ערומה, ונשאר בצ"ע.
ולענין מעשה רב, הרב עובדיה היה שומע את אום כולתום, עד שחכם א' להרע הראה לו תמונה שלה ומאז הפסיק לשמוע.
פשוט שלמי שזה גורם הרהורים אסור כמו בכל דבר כל הנידון הוא הם זה לא גורם הרהור אסור ואכמ"לאוצר החכמה כתב:מלשונך משמע שבעצם זה פשוט להיתר ורק צריך מקור לאיסור
אולי תבאר למה כ"כ פשוט לך להתיר, גם ראיית תצלומים של מקומות המכוסים פשוט לך להתיר?
אגב אני מבין שאתה דן על הקשבה, ולא על אמירת דברים שבקדושה כששומע בעל כרחו, ואפשר להפריד את זה לשני נושאים נפרדים.
יעקובזון כתב:פשוט שלמי שזה גורם הרהורים אסור כמו בכל דבר כל הנידון הוא הם זה לא גורם הרהור אסור ואכמ"לאוצר החכמה כתב:מלשונך משמע שבעצם זה פשוט להיתר ורק צריך מקור לאיסור
אולי תבאר למה כ"כ פשוט לך להתיר, גם ראיית תצלומים של מקומות המכוסים פשוט לך להתיר?
אגב אני מבין שאתה דן על הקשבה, ולא על אמירת דברים שבקדושה כששומע בעל כרחו, ואפשר להפריד את זה לשני נושאים נפרדים.
יעקובזון כתב:פשוט שלמי שזה גורם הרהורים אסור כמו בכל דבר כל הנידון הוא הם זה לא גורם הרהור אסור ואכמ"לאוצר החכמה כתב:מלשונך משמע שבעצם זה פשוט להיתר ורק צריך מקור לאיסור
אולי תבאר למה כ"כ פשוט לך להתיר, גם ראיית תצלומים של מקומות המכוסים פשוט לך להתיר?
אגב אני מבין שאתה דן על הקשבה, ולא על אמירת דברים שבקדושה כששומע בעל כרחו, ואפשר להפריד את זה לשני נושאים נפרדים.
יאיר כתב:מעניין מאוד...
ומה עם סימן תק"ס בשו"ע או"ח ומה שכתב בילקוט יוסף - ואנו אין לנו אלא דעת הרמב"ם שאוסר אף במיני משמיעי קול??
וזה אפילו בשירים כשרים מזמרים צדיקים. (שלא במקום מצוה כגון חתונה וכו').
השבעת הקולמוס כתב:מספרים על הרה"ק רבי יואל מסאטמר זי"ע
שפעם כשנסע ברכב והנהג הדליק בטעות הרדיו ומייד החל האדמור לרעוד
ובהבחינו זאת כיבה על אתר את הרדיו
[
כשהגיע הבית החליף האדמור את כל בגדיו מפני ששמעו קול באשה
ללמדך עד היכן מגיע דרגת קדושה
מורה צדק כתב:יעקובזון כתב:פשוט שלמי שזה גורם הרהורים אסור כמו בכל דבר כל הנידון הוא הם זה לא גורם הרהור אסור ואכמ"לאוצר החכמה כתב:מלשונך משמע שבעצם זה פשוט להיתר ורק צריך מקור לאיסור
אולי תבאר למה כ"כ פשוט לך להתיר, גם ראיית תצלומים של מקומות המכוסים פשוט לך להתיר?
אגב אני מבין שאתה דן על הקשבה, ולא על אמירת דברים שבקדושה כששומע בעל כרחו, ואפשר להפריד את זה לשני נושאים נפרדים.
מי ששמע את אום כולתום, יבין שאין בזה חשש הרהור, ואכמ"ל.
אני מאמין שמי ששומע אותה כנראה שנהנה ממנה שאם לא כן מדובר במזוכיסטיאיר כתב:ר' מורה צדק אינך יודע שלא מסבירים בדיחות?...
ואם בכל זאת רצונך להבין. השג דיסק/קל' שלה (או ברשת), האזן ותבין...(נסה והווכח בבחינת "עשה זאת בעצמך","טעמו וראו". הייתי מעלה לכאן אבל...).
יעקובזון כתב:אני מאמין שמי ששומע אותה כנראה שנהנה ממנה שאם לא כן מדובר במזוכיסטיאיר כתב:ר' מורה צדק אינך יודע שלא מסבירים בדיחות?...
ואם בכל זאת רצונך להבין. השג דיסק/קל' שלה (או ברשת), האזן ותבין...(נסה והווכח בבחינת "עשה זאת בעצמך","טעמו וראו". הייתי מעלה לכאן אבל...).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים