דרך ישרה כתב:מדוע נתייחדו שתי קרבנות אלו שהיה בהם מצוות נסכים (בפר' אמור) עוד קודם שאר קרבנות המועדות (בפר' שלח)?
ביקורת תהיה כתב:הקרבנות עצמם של המועדים, אף הם לא נתפרשו בפרשה זו.
אליהו חיים כתב:ביקורת תהיה כתב:הקרבנות עצמם של המועדים, אף הם לא נתפרשו בפרשה זו.
ויקרא כג יח והקרבתם על הלחם שבעת כבשים וגו' ומנחתם ונסכיהם אשה ריח ניחוח לה' - ובמנחות מה: קרבנות [מוספין] שבחומש הפקודים [במדבר פ' פנחס] אינן קרבנות שבתורת כהנים [פרשת אמור הנ"ל].
ולכן בפרשת אמור בנוסף על הוהקרבתם אשה לה' שהם מוספי היום המפורטים בפ' פנחס שבכל ימי החג יש גם הקרבת העומר בט"ז ניסן ושתי הלחם בו' סיון ועל המיוחד שבפרשה זו דכתיב אצלם מפורש נסכים נאמר בסוף הפרשה זבח ונסכים בסוף הפרשה - כן נראה כוונת בעל ה'ביקורת תהיה'.
וצ"ל דאמנם בתמורה י"ד ועוד מקומות נדרש פסוק זה ללמד על נסכים שבכל קרבנות שבת וחג י"ל דבתורת דרשא ניתן ללמוד משם אבל פשוטו של מקרא על נסכים של קרבנות אלו שבתו"כ
לא כי, אלא כלפי קרבנות כל המועדים, שנזכרו בפרשה זו ברמז בלבד 'והקרבתם אשה ליי', הכתוב הזה אמור ('אלה מועדי יי להקריב אשה ליי עלה ומנחה זבח ונסכים'), לאמר שהם טעונים נסכים.אליהו חיים כתב:על המיוחד שבפרשה זו, דכתיב אצלם מפורש נסכים, נאמר בסוף הפרשה 'זבח ונסכים'.
כמו כן הזכיר הכתוב טומאת נדה אצל יולדת ('כִּימֵי נִדַּת דְּוֹתָהּ תִּטְמָא') עד שלא נכתבה פרשת טומאת נדה.אליהו חיים כתב:מדוע הוקדם עיקר הקרבת נסכים לפני שנכתב עיקר פרשת הנסכים?
עזריאל ברגר כתב:בכלל צ"ע מדוע בפרשת פנחס נתפרשו נסכי המוספים לכאו"א בפ"ע, חוץ מיו"ט ראשון של חג הסוכות (ע"פ דברי רש"י שם - יוצא שביו"ט ראשון של סוכות הוזכרה מנחת הנסכים ולא היין, שלא הוזכר אלא לגבי תמידי היום).
וכאן בשתי הלחם - נתפרשו נסכי העולות ולא נסכי השלמים.
ביקורת תהיה כתב:אֵ֚לֶּה מֽוֹעֲדֵ֣י יְיָ֔ אֲשֶׁר־תִּקְרְא֥וּ אֹתָ֖ם מִקְרָאֵ֣י קֹ֑דֶשׁ לְהַקְרִ֨יב אִשֶּׁ֜ה לַייָ֗ עֹלָ֧ה וּמִנְחָ֛ה זֶ֥בַח וּנְסָכִ֖ים דְּבַר־י֥וֹם בְּיוֹמֽוֹ (פרשת אמור)
דרך ישרה כתב:ביקורת תהיה כתב:אֵ֚לֶּה מֽוֹעֲדֵ֣י יְיָ֔ אֲשֶׁר־תִּקְרְא֥וּ אֹתָ֖ם מִקְרָאֵ֣י קֹ֑דֶשׁ לְהַקְרִ֨יב אִשֶּׁ֜ה לַייָ֗ עֹלָ֧ה וּמִנְחָ֛ה זֶ֥בַח וּנְסָכִ֖ים דְּבַר־י֥וֹם בְּיוֹמֽוֹ (פרשת אמור)
אגב, לכ' יש להתבונן בסדר שנקט הכתוב, דלמה לא אמר 'עולה וזבח, מנחה ונסכים', דלכ' על כל עולה יש גם מנחה וגם נסכים, וכן על כל זבח. ואילו לפי מאי דנקט הכתוב נראה כאילו על עולה יש מנחה, ועל זבח יש נסכים.
שמואל שלומוביץ כתב:דרך ישרה כתב:ביקורת תהיה כתב:אֵ֚לֶּה מֽוֹעֲדֵ֣י יְיָ֔ אֲשֶׁר־תִּקְרְא֥וּ אֹתָ֖ם מִקְרָאֵ֣י קֹ֑דֶשׁ לְהַקְרִ֨יב אִשֶּׁ֜ה לַייָ֗ עֹלָ֧ה וּמִנְחָ֛ה זֶ֥בַח וּנְסָכִ֖ים דְּבַר־י֥וֹם בְּיוֹמֽוֹ (פרשת אמור)
אגב, לכ' יש להתבונן בסדר שנקט הכתוב, דלמה לא אמר 'עולה וזבח, מנחה ונסכים', דלכ' על כל עולה יש גם מנחה וגם נסכים, וכן על כל זבח. ואילו לפי מאי דנקט הכתוב נראה כאילו על עולה יש מנחה, ועל זבח יש נסכים.
יתכן שנקט הכתוב כסדר הקרבנות בפרשת ויקרא שמנחה אחר עולה וקודמת לשלמים. והגם שמנחות בויקרא הם נדבה ונאכלות לכהנים מאישי ה', ומנחת נסכים עולה כליל סוף סוף שם מנחה אחת היא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 340 אורחים