מלבב כתב:האם גם שפעת וקורונה בכלל?
תלמיד-חכמים כתב:כתב רש"י בע"ז (ג:): הכל בידי שמים - מחושות ומכאובות הבאים לאדם כולם על ידי גזירת שמים.
והנה ודאי שהיו תמיד מחלות מדבקות, ואעפ"כ כתב רש"י שכל שאר המחלות הבאות לאדם (שאינם צנים פחים) הם ע"י גזירת שמים. וצ"ע.
ישא ברכה כתב:
מה כוונת השאלה?
אליעזר ג כתב:מלבב כתב:האם גם שפעת וקורונה בכלל?
היכן ששכיח היזקא או דרך בני אדם להיזהר בגון דה יכול להביא על עצמו בחוסר זהירות . וזה לא רק במחלות אלא בכל דבר וצינים ופחים וכדוגמתן בכל תחום. וראיה מדברי חז"ל ששואלים על הפסוק במשלי איוולת איש תעוות דרכו ועל השם יכעס ליבו- שאין דבר בכתובים שלא מופיע בתורה והיכן זה מופיע בתורה? ועונים שבאחי יוסף ששאלו על מה עשה השם לנו כשמצאו את הכסף בפי אמתחותיהם . כי דרך בני אדם וכן ההיגיון מחייב לבדוק את הסחורה שמקבלים אותה בשוק והם לא עשו כן. ולכן זו איוולתם שסילפה דרכם.
מלבב כתב:אליעזר ג כתב:מלבב כתב:האם גם שפעת וקורונה בכלל?
היכן ששכיח היזקא או דרך בני אדם להיזהר בגון דה יכול להביא על עצמו בחוסר זהירות . וזה לא רק במחלות אלא בכל דבר וצינים ופחים וכדוגמתן בכל תחום. וראיה מדברי חז"ל ששואלים על הפסוק במשלי איוולת איש תעוות דרכו ועל השם יכעס ליבו- שאין דבר בכתובים שלא מופיע בתורה והיכן זה מופיע בתורה? ועונים שבאחי יוסף ששאלו על מה עשה השם לנו כשמצאו את הכסף בפי אמתחותיהם . כי דרך בני אדם וכן ההיגיון מחייב לבדוק את הסחורה שמקבלים אותה בשוק והם לא עשו כן. ולכן זו איוולתם שסילפה דרכם.
השאלה הרי קורונה הוא גם סוג של צינון, והרי רואים שגם בקיץ אפשר לחלות, א״כ איך זה בידי אדם להיזהר?
תלמיד-חכמים כתב:ישא ברכה כתב:
מה כוונת השאלה?
דלכאורה לפי הטעם שבצנים פחים יכול לשמור עצמו, א"כ גם בשאר מחלות שיכול לשמור עצמו מלהידבק בהם לא נאמר הכל בידי שמים. ומדברי רש"י נראה שבכל החוליים נאמר הכל בידי שמים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים