לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.
בברכת התורה.
דורש טוב לעמו כתב:לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.
בברכת התורה.
מה הכוונה 'נר לבטלה'? כבודו מתכוון מצד ברכה לבטלה? סוגיית תוספת אורה המופיעה בהלכות שבת בסימן רסג?
מלבב כתב:כיון שעושה משום ספק חיוב לכאורה מקרי צורך.
לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.
בברכת התורה.
אראל כתב:תוספת אורה היא רק במקום הסעודה
משא"כ אם הניחה את הנרות בחדר שינה וכדומה, אה"נ דהוי נר של בטילה
ביליצר כתב:לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.
בברכת התורה.
משנה ברורה תקיד סעיף ה דאעפ שכבר הדליק נרות של ברכה מצוה איכא בריבוי נרות משום שמחת יום טוב ,
ובימינו שיש חשמל עיין בחוט שני שאם זה מוסיף וכו,
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... =&pgnum=52
ועיין עוד באג"מ אורח חיים חלק ה סימן כ אות ל
אראל כתב:תוספת אורה היא רק במקום הסעודה
מלבב כתב:ביליצר כתב:לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.
בברכת התורה.
משנה ברורה תקיד סעיף ה דאעפ שכבר הדליק נרות של ברכה מצוה איכא בריבוי נרות משום שמחת יום טוב ,
ובימינו שיש חשמל עיין בחוט שני שאם זה מוסיף וכו,
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... =&pgnum=52
ועיין עוד באג"מ אורח חיים חלק ה סימן כ אות ל
הרי כתב המהריל שיש מצווה בתוספת נר גם אם יש מאה נרות, והרי נר אחד במקום מאה נרות לא עדיף מנר כשיש אור החשמל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 262 אורחים