מלבב כתב:האם זה בגלל תוספת שבת או בגלל שמפלג המנחה נחשב לילה?
מלבב כתב:האם זה בגלל תוספת שבת או בגלל שמפלג המנחה נחשב לילה?
ביליצר כתב:מלבב כתב:האם זה בגלל תוספת שבת או בגלל שמפלג המנחה נחשב לילה?
המרדכי במגילה [מובא במג"א רסז] כותב דאפשר לעשות קידוש מבעוד יום דאע"פ דלהלכה נקטינן דתוספות שבת מדרבנן אפ"ה יוצא ידי קידוש כיון דבשעה שמקדש יבוא אח"כ לחיוב דאורייתא.
ועיין שם עוד במג"א וירווח .
מלבב כתב:ביליצר כתב:מלבב כתב:האם זה בגלל תוספת שבת או בגלל שמפלג המנחה נחשב לילה?
המרדכי במגילה [מובא במג"א רסז] כותב דאפשר לעשות קידוש מבעוד יום דאע"פ דלהלכה נקטינן דתוספות שבת מדרבנן אפ"ה יוצא ידי קידוש כיון דבשעה שמקדש יבוא אח"כ לחיוב דאורייתא.
ועיין שם עוד במג"א וירווח .
השאלה שלי למה הבדלה אפשר לעשות אע"פ שעדיין שבת, והרי זמן הבדלה הוא במוצאי שבת, ולגבי קידוש צריך שיהיה כבר שבת ולא מספיק עצם זה שכבר אחר פלג המנחה.
שומע ומשמיע כתב:
מנין לך שבקידוש צריך שיהיה כבר שבת?
מלבב כתב:שומע ומשמיע כתב:
מנין לך שבקידוש צריך שיהיה כבר שבת?
מזה שמרדכי שואל שלפי השיטה שתוספת שבת דרבנן איך אפשר לעשות קידוש
שומע ומשמיע כתב:
יש את עצם האפשרות לקדש ויש את הנושא של ההפטרות מהחיוב, אבל אינה"נ שאלה זו תהיה קשה גם על הבדלה.
מלבב כתב:שומע ומשמיע כתב:
יש את עצם האפשרות לקדש ויש את הנושא של ההפטרות מהחיוב, אבל אינה"נ שאלה זו תהיה קשה גם על הבדלה.
מה קשה על הבדלה, כיון שזה לילה אפשר כבר לעשות הבדלה, אבל קידוש צריך שיהיה שבת לכן מקשה המרדכי להשיטות שאין תוספת שבת, השאלה כמו שההבדלה לא צריך להיות בחול רק העיקר שכבר התחיל הלילה, כך למה קידוש צריך להיות בשבת ולא מספיק שהתחיל הלילה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 410 אורחים