מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ביומו תתן שכרו - ע"י זכיה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יהודה בן יעקב
הודעות: 2981
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

ביומו תתן שכרו - ע"י זכיה

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ג' יוני 16, 2020 8:12 pm

פועל עשה לי מלאכה בדרך רחוקה (שלח לי במייל), ומעוניין לקבל את שכרו במזומן דווקא.
האם בזכייה ע"י אחר ניתן לקיים מצות "ביומו תתן שכרו"?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: ביומו תתן שכרו - ע"י זכיה

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 16, 2020 8:31 pm

לא יודע אם אפשר ע"י זכיה אבל ניתן לקיים את זה להדרין ע"י העברה בנקאית באתר הבנק שלך...

יהודה בן יעקב
הודעות: 2981
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ביומו תתן שכרו - ע"י זכיה

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ג' יוני 16, 2020 9:13 pm

יאיר כתב:ניתן לקיים את זה ל[מ]הדרין ע"י העברה בנקאית באתר הבנק שלך...

יהודה בן יעקב כתב:ומעוניין לקבל את שכרו במזומן דווקא.

לאפוקי הנ"ל, מחשש עינא בישא

יהודה בן יעקב
הודעות: 2981
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ביומו תתן שכרו - ע"י זכיה

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ד' יוני 17, 2020 8:12 am

קיבלתי באישי
זכיה לפועל.PDF
(432.03 KiB) הורד 133 פעמים

ביליצר
הודעות: 1785
הצטרף: ה' אוקטובר 01, 2015 11:26 am

Re: ביומו תתן שכרו - ע"י זכיה

הודעהעל ידי ביליצר » ד' יוני 17, 2020 9:25 am

יהודה בן יעקב כתב:קיבלתי באישי
זכיה לפועל.PDF



כדברי ההתעוררות תשובה חשבתי ודבריו ברורים ויפים ,ומה שהעיר המצטט בPDF דמהיכי תיתי לדרוש מעצמו אחרי שכבר דרשו בגמרא אין בו שום הבנה ומקופיא נראה דאף לא טרח לבדוק את דברי הגמרא ,וז"ל הגמרא רבי יוסי ברבי יהודה האי "לא תלין פעולת שכיר אתך עד בקר" מאי עביד ליה מיבעיא ליה לכדרב אסי דאמר רב אסי אפילו לא שכרו אלא לבצור לו אשכול אחד של ענבים עובר משום ..
ובדף קי"ב - דבר אחר ואליו הוא נושא את נפשו כל הכובש שכר שכיר כאילו נוטל נפשו ממנו, וכך הם דברי הרמבם בשכירות יא -ב
"כל הכובש שכר שכיר כאילו נטל נפשו ממנו שנאמר ואליו הוא נושא את נפשו.ומזה הוציא בעל ההתעוררות תשובה "סברא" פשוטה מפשטיה דקרא דכיון דלא הגיע השכירות לידו ממש רק על ידי זכיה אינו יכול להשיב "נפשו" וכדברי הפסוק בְּיוֹמוֹ֩ תִתֵּ֨ן שְׂכָר֜וֹ וְֽלֹא־תָב֧וֹא עָלָ֣יו הַשֶּׁ֗מֶשׁ כִּ֤י עָנִי֙ ה֔וּא וְאֵלָ֕יו ה֥וּא נֹשֵׂ֖א אֶת־נַפְשׁ֑וֹ.

אך להלכה במקרה זה יש עוד להאריך,


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 388 אורחים