יהושע100 כתב:בחקירה האם הטמטום נובע מעצם המאכל או שמא נובע מהאיסור (שעל הצד הראשון העיר בצדק הרב ביליצר שדעת הנתיבות שאין איסור רבנן על החפצא. ואאל"ט באתוון דאורייתא חולק ע"ז) ואם הטמטום מצד האיסור כאן שמותר אין טמטום. ע' שו"ת רב פעלים ח"ד קונטרס סוד ישרים סי' ו שכתב שהטמטום תלי באיסור וע"כ א' שאכל מאכ"א באונס אין בזה טמטום.
ביליצר כתב:ומה יהיה עם דברי מרנא הגאון הגדול רבי יעקב מליסא בעל הנתיבות דאין חכמים מחילים איסורי חפצא ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 482 אורחים